FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Håller på med en köp & sälj-site som är byggd för att bli stor, mycket bra funktionalitet, praktisk och trevlig design. Inga problem på den punkten, men problemet är att varför skulle folk vilja annonsera på en tom köp & sälj-sida? Folk annonserar ju där dom får repsons -> Våra "etablerade" konkurrenter som har varit med från "starten". Vi konkurrerar med dom för att vi har en mycket bättre webbplats.. Jag förstår mycket väl att folk inte är intresserade av att annonsera på en tom sida, det hade inte heller jag varit, men då är frågan hur man ska börja, man måste ju börja någonstans... Företag annonserar dock gärna, man kanske ska plocka in lite företag i början? Annonseringen är gratis, och våra konkurrenter tar bra (ca 80 kr) betalt per annons och deras sidor är från 2001-2002 ![]() Massa marknadsföring lär inte heller hjälpa i början då dom upptäcker att sidan är tom på annonser... Något system man kan göra med i början? Detta gäller inte Sverige. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
det finns många som kommer lägga in annonser hos dig med om du bara kör lite reklam. Du ska dock inte räkna med att få 100 per dag, men några får du
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Svårt att konkurrera med tex blocket. Däremot är inte deras affärsidee speciellt unik och konceptet går kopiera rakt av. Problemet blir som du säger att få in annonser.En idee (vet inte vad blocket tycker om det) är ju att ringa folk som annonserat på blocket och fråga om du får lägga in deras annonser gratis på din sida. När du har några tusen annonser så kör du en reklamkampanj i tex radio. Räkna med fri annonsering i ett år för att få volymer+ innarbetat namn. sen lägger du dig på ett lägre pris och du har en bra sida. Mitt arvode för dessa tips blir 10% av framtida vinst;D
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
"Detta gäller inte Sverige." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är alltså inte en svensk sida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Eller så crawlar man konkurrenternas annonser ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
hehe då lär det bli krig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
som du sa själv så annonserar företag gärna.
du kan ju göra 2 saker. 1. ge dem ett löfte och garanti att de har en gratis annonsplats för sina produkter/annonser i 1-2 år, och så laddar de upp sina annonser själva. kanske ha någon variant på enkel butik? kanske bara en enklare variant som blocket, ebay, osv som bara listar företagets andra annonser iallafall (om du inte redan har denna funktion). och så skönhetsmåla detta för dem såklart så de iallafall provar. det skadar ju inte att synas på ett till ställe även om de bara får 1 sälj per månad ett tag.. 2. du ger samma löfte och garanti, funktioner osv som 1. fast du gör jobbet åt företagen.. de ger dig kontaktinformation, produkt information osv. och så lägger du in detta. nr2 kan du göra ett tag för att få fyllt din lista med produkter och få en halvdan illusion av att det redan är många kunder. det går ganska fort att folk börjar annonsera och så tar det inte lång tid innan ruljansen är igång. När du fått igång siten så är jag kund iallafall. har en produkt jag shippar till hela världen. så är det inte en speciell nisch så är jag på ![]() dock är det bara en produkt o en annonsör men man måste börja på nr1. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är väl bara blocket idag som kan ta betalt för annonser. Jag tycker personligen det dyker upp copycats på blocket hela tiden, dom kanske har snyggare design och så.. Men fördelen med blocket, är att där finns trafiken och folket En annons är ganska billig på blocket 20:- / st , man få inte så där jättemycket trafik per annons.. Men jag annonser helst hos någon som man vet vad man får , än hos någon copycats som har strötrafik. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|