FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av nic.se och deras sätt att skicka ut fakturor. Min domän kötes 2003.05.01, så jag borde väl få en räkning nu, men den är den 20:e och fortfarande har inget kommit. Har mailat nic för 3 dagar sedan, men fortfarande inget svar. Något med samma erfarenhet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Japp, samma båt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
troligvis ingen fara även om fakturan kommit bort i posten, tror att man får påminnelser både via vanlig post och e-post. Det var så innan i alla fall, nu har jag ingen aning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hittade detta på nic-se:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om man vill avsluta en se domain? kan man skita i att betala då eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Då slipper du betalningsavierna i din brevlåda också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fick en föravisering att de skall skicka en faktura till mig och bad mig kontrollera att adressen var riktig. De har stora problem med att adresserna är felaktiga. Var och en kan kontrollera sin adress via NIC-SEs hemsida. Gör det för att vara säker på att fakturan kommer fram till er.
Efter att ha arbetat med en förenings medlemsregister, så har jag insett vilket jättejobb det är att hålla adresser uppdaterade. Oh, fasen vad folk skällde på en. Jag lade till i registret så varje utskick som gjordes kunde dokumenteras. Datum för utskick och sedan om det kom i retur osv. Så ringde folk och sade typ "varför har jag inte fått någon medlemstidning". Jag kunde då enkelt svara att vi skickade till adressen xxx det och det datumet och fick den i retur det och det datumet. Oftast blev svaret då att det var fel adress. Fasten vi skriker om integritet, så verkar svensken i gemen tro att alla register vederbörande är med i uppdateras automatisk genom tankeläsning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
fick svar av nic-se att min faktura kommer i mitten av maj, dvs. mer än ett år efter
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat: