Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Internetworlds todo lista!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-09, 15:08 #1
Edvard Edvard är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem

Citat:
Gänget på Internetworld gillar ju såklart nätet, men för att riktigt få fart på nätets utveckling måste en hel del saker ske. 60 stycken, närmare bestämt. Här är nätets att göra-lista.
En del av punkterna är intressanta för oss webmasters... nummer 10 är nog viktigast!

Internetworlds todo
Edvard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-09, 15:14 #2
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Supermoderator

Den tycker vi om
Oläst 2004-07-09, 15:20 #3
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Henrik Larsson Henrik Larsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Citat:
Originally posted by Edvard@Jul 9 2004, 15:08
En del av punkterna är intressanta för oss webmasters... nummer 10 är nog viktigast!
Jag tycker följande är minst lika viktigt och vars behov tidigare även påpekats i detta forum.

Citat:
31. Självsanering bland webbhotellen.
Bilda er branschorgansation som ni snackat om så länge. Det är dags för en kvalitetsmärkning på webbhotellen. Vi är trötta på att bli blåsta.
Henrik Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-09, 15:34 #4
Medlem

Medlem

Det håller jag med om Henrik. Kan bara säga att jag alltid haft tur med minna val av hotel, men vet att det är fruktansvärt många som inte har haft det. Vi kan ju hoppas att initiativet av WN att upprätta en lista över webbhotell slår väll ut och att den kan guida många när dom ska välja hotell.

Guiden

Citat:
Den tycker vi om smile.gif
Det gör vi nog alla Tobbe! :P
Oläst 2004-07-09, 18:24 #5
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator

Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar

Citat:
Originally posted by Edvard@Jul 9 2004, 15:08
Citat:
Gänget på Internetworld gillar ju såklart nätet, men för att riktigt få fart på nätets utveckling måste en hel del saker ske. 60 stycken, närmare bestämt. Här är nätets att göra-lista.
Internetworlds todo
Tack för tipset, Edvard, riktigt intressant lista.
Jag gillar nr 1 m.fl. Det är inget att hålla igen på, spammet måste bort och det krävs förmodligen våld.
En invändning har jag: Att dom inte går hårt nog åt virusmakarna och medveten virusspridning, där krävs det mer våld än vad som hittills har tagits till. Det är ju frågan om ren kriminalitet och det verkar aldrig ta slut utan snarare öka, då måste man ta i.
Hittade nr. 52 som lite kuriosa... det ligger en hel del i den tanken, tycker jag. Det är som med alla företeelser i samhället; det måste finnas bra legala alternativ om man ska hålla det illegala borta.
I nr 13 gör dom sig skyldiga till sakfel, kanske ett allmänt missförstånd: Luften är inte fri och har aldrig varit det, kan nog aldrig bli det heller. Ingenting skulle fungera utan reglering i etern, alla signaler skulle störa ut varandra. För den skull försvarar jag inte dum byråkrati och onödigt krångel, och det är väl det dom vill åt egentligen.

/Bengt
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-10, 12:37 #6
Medlem

Medlem

Citat:
det ligger en hel del i den tanken, tycker jag. Det är som med alla företeelser i samhället; det måste finnas bra legala alternativ om man ska hålla det illegala borta.
Det ligger verkligen något i det du säger där!
När jag läser detta får jag minst 2 affärsideér...

Edvard
Oläst 2004-07-10, 21:13 #7
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Flitig postare
festizs avatar

Gällande porrpunkterna är det nog någonting bra tycker jag, i dagsläget så går man in på en sida där domänen precis upphört så ligger där en porrsida. Det är lite störande då många sådana sidor är väldigt aggressiva med automatiska nedladdningar och popups med mera. Det är ju ofta de som sprider virus med mera på grund av att mindre vetande människor klickar fel när nedladdningsrutan kommer upp.

Dock så skulle det vara skönt med mer trådlös uppkoppling
www.sanswire.com/stratellites.htm skulle kunna vara en mycket trevlig i sveriges storstäder
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 16:22 #8
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Originally posted by festiz@Jul 10 2004, 21:13
Gällande porrpunkterna är det nog någonting bra tycker jag, i dagsläget så går man in på en sida där domänen precis upphört så ligger där en porrsida. Det är lite störande då många sådana sidor är väldigt aggressiva med automatiska nedladdningar och popups med mera. Det är ju ofta de som sprider virus med mera på grund av att mindre vetande människor klickar fel när nedladdningsrutan kommer upp.

www.sanswire.com/stratellites.htm skulle kunna vara en mycket trevlig i sveriges storstäder
Även om det är sk. porrsiter tror jag knappast att de sprider virus..

I övrigt hade det inte skadat med .xxx, dock så tror jag knappast någon hade velat flytta exv adult.com, sex.com etc till .xxx...
Oläst 2004-07-13, 19:27 #9
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Citat:
Ursprungligen postat av festiz

I övrigt hade det inte skadat med .xxx, dock så tror jag knappast någon hade velat flytta exv adult.com, sex.com etc till .xxx...
Jag räknar dialers som virus... =)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-13, 20:09 #10
festizs avatar
Flitig postare

Flitig postare
festizs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Citat:
Originally posted by -Tobbe@Jul 13 2004, 16:22
Citat:
Ursprungligen postat av festiz

Jag räknar dialers som virus... =)
Precis.. Dialers och andra små Adware som hamnar i IE-toolbaren och som klistrar sig fast på diverse ställen.. som en hängiven utövare är jag dock nöjd med att sitta på en tryggare GNU/Linuxmiljö.. Slipper .exe's
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017