FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ikväll fick vi en förvånande varning från Adsense. Varning för porr på angiven URL.
"När vi granskade ditt konto såg vi att du för närvarande visar Google-annonser på ett sätt som inte följer vår programpolicy. Vi hittade till exempel överträdelser mot AdSense-policy på sidor som http://h8torade.com/nsfw.... ...Gör nödvändiga ändringar på dina webbsidor inom de närmaste 72 timmarna." Epostet fortsätter om Adsense policy. h8torade.com har jag aldrig hört talas om. På angiven URL finns det en del Adsense-annonser men ingen med vårat adsense-ID. Är det något att oroa sig för? Vad jag vet har vi ingen kontakt på Google så det är ju inte heller så lätt att snacka med dom och att bara vänta och se känns lite skakigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag sätter en tia på att du har läst SPAM, vad säger mail-headern?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan vitlista dina urler också att du inte riskerar att i framtiden att någon annan visar dina annonser på en sida som du inte har kontroll över.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Har bara en inline-forward av mailet så jag kan inte se headers men epostet låter inte som spam. google.com har tyligen inte hårda SPF-regler (vilket jag trodde att dom hade) så visst kan det vara spam. Ska kolla upp det närmare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För övrigt har Google inte hört av sig något mer och inte ens svarat på vår fråga. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|