FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick ett mail idag från en av mina medlemmar som för tillfället är i Kina. Han meddelar att Resejournalen.se har blivit spärrad i Kina, vad kan jag göra för att få reda på mer information om varför vi har blivit spärrade?
Har någon mer här blivit spärrade av the Great Firewall of China? Jag testade och bekräftade att vi är spärrade på en site som heter websitepulse.com det finns säkert andra / bättre siter för detta ändamål. Vad har ni för erfarenheter? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Din sida fungerar dessutom inte ens i IE6
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag vet att dom ofta blockat ett helt block med ip. tex 85.11.43.*
Så det kan bero på vilka som finns runt om.. och om du har ditt konto på ett delat ip med andra (vilket är standard på webhotells konton) då kan någon av dom siterna vara boven. Men sedan att ni har information om just KINA på er site kan också vara orsaken. Om det finns länkar till eller om det finns information/text om något som händer i kina eller någon grupp osv osv.. då kan ni bli blockade.. Ibland blockar dom ip block, ibland domännamn, ibland enskilda ip, ibland "all of the above". Kolla om ni har information/text som har med kina o göra som har med press, frihet, fångar, osv osv.. allt som kan tänkas vara miiinsta lilla fientligt emot styret i kina. Good luck. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag sitter inte längre med IE6 så jag har svårt att kolla den ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag ska kontakta Kinas ambassad och se om man kan få en officiell förklaring. Det ska bli intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sätt upp din webbsida på TOR-nätet?
http://www.torproject.org/ http://en.wikipedia.org/wiki/Wikiped...Great_Firewall |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu fungerar sidan igen i Kina
![]() Jag vet inte om det var mitt brev till ambassaden som fick dem att ta bort svartlistningen men huvudsaken är ju att det fungerar igen för de som reser runt i Kina. Speciellt nu i år när OS är i Kina... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
AndreasB...
"Jag sitter inte längre med IE6 så jag har svårt att kolla den" Jag har MYCKET svårt att förstå hur du kan resonera sådär... Så bara för du har slutat använda IE 6 så gör resten av världen samma sak? Ett tips är att installera en vettig besöksräknare (Om du inte redan har det) och ta en titt på hur många som använder IE 6:an. Mellan 25-30 % använder fortfarande IE 6 (Enligt mina ca 50 räknare) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har faktiskt haft Yousif Multiple IE installer installerad men det buggade så mycket så jag har en nativ IE6 på en burk istället som jag testar med ibland men har inte hunnit göra det på ett tag.
Jag tar dock till mig kritiken och kollar mot IE6 igen mer regelbundet... clonix, jag har givetvis sett i loggarna att det fortfarande finns IE6-trafik... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|