FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänkte dra igång en nischad annonssida. Det jag funderar över är hus pass kategoriserat det bör vara.
Exempel 1: Huvudkategori -- Underkategori 1 ---- Specificerad kategori 1 med annonser ---- Specificerad kategori 2 med annonser ---- Specificerad kategori 3 med annonser -- Underkategori 2 ---- Specificerad kategori 1 med annonser ---- Specificerad kategori 2 med annonser ---- Specificerad kategori 3 med annonser -- Underkategori 3 ---- Specificerad kategori 1 med annonser ---- Specificerad kategori 2 med annonser ---- Specificerad kategori 3 med annonser osv... Exempel 2: Huvudkategori -- Underkategori 1 med annonser -- Underkategori 2 med annonser -- Underkategori 3 med annonser Hoppas ni förstår exemplena, använd fantasin annars ![]() Hur hade ni föredragit? Ex1 eller ex2? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag fattar ingenting vågar jag säga utan att känna mig dum
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kör som blocket gör, med en avdelare. De tycker jag är överskådligt och fungerar bra. Dvs Ex 1 om jag fattar din beskrivning rätt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi kan ta ett exempel med bilar. Fordon -- Volvo ---- Bilar, annonser syns här ---- Motorer, annonser syns här ---- Växellådor, annonser syns här -- Saab etc... Eller Fordon -- Volvo, annonser syns här -- Saab, annonser syns här -- BMW, annonser syns här Frågan är hur pass många kategorier man orkar trycka sig igenom för att hitta det man vill ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm...antingen spelar det ingen roll hur man lägger upp kategorierna, eller så är det jag som förklarar åt helsike för dåligt. :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Dela upp rena bilannonser och tillbehör. Söker på Volvo och får scrolla förbi femtielva annonser om begagnade (läs: slutkörda) vinterdäck.
Jag röstar för alternativ 1. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kör något liknande blocket, mer uppdelat än så försvårar bara sökningen. Om du nu inte har otroligt mycket annonser som t.ex ebay..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilket val du väljer beror väl på hur många träffar de olika valen ger, om SAAB ger för många träffar bör du ha underkategorier Bilar, Motorer osv. Då fyller det en funktion.
Jag skulle t.ex. hellre gå djupare i en trädstruktur än att få upp 500 träffar där jag måste byta sida eller scrolla i all oändlighet. Om det är enkelt för dig att bygga om menyn föreslår jag att du börjar med den första varianten och sedan om sidan växer att du bygger om till den andra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|