FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Söker stabilt webhotell med stöd för RubyOnRails.
(Har redan domän) Helst inte mer än 60kr/månad. Diskutrymme är inte viktigt. 100mb räcker långt. Rails ska inte ha en extra månads summa, dvs inget tilläggsval (isf om orginal priset är lågt) MySQL såklart. Helst gratis subdomäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Rails är ganska oprövat och det är få ute som stödjer rubyonrails.
Dvs man vet ännu inte hur pass säkert det är... Vi kommer följa utvecklingen noga och erbjuda rails om det finns stort behov. Just nu är det dock en väldigt liten minoritet som behöver rubyonrails. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Servage har stöd, Proinet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som sagt. Finns ökat behov kommer även vi erbjuda det.
Men flertal kritiska säkerhetshål har patchats senaste månaderna så vi avvaktar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kolla, binero.se de har stöd för RoR och jag tror de uppfyller dina andra krav också...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
FS-data har haft stöd länge. Binero fixar det också, såg jag. Kanske lite över din prisnivå, dock.
Jag har själv kört med VPS:er för Ruby on Rails-programmering. Kostnaden per sida blir inte speciellt hög eftersom du kan låta fler sidor dela på en VPS, och dessutom har du flexibiliteten att ändra antalet mongrels per applikation precis som du vill. GleSYS har en färdigkonfigurerad VPS med Ruby on Rails-stöd som fungerar ganska bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Hos FS-Data har inte RubyOnRails fungerat särskilt bra för mig då alla komponenter inte är aktuella/aktiverade.
Blev tvungen att köra hos Dreamhost istället där det har fungerat. Har inte sett att Proinet har RubyOnRails ännu?. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för svaren!
![]() Binero såg väl bäst ut av dessa. Får se om fler webhotell kommer ha stöd för RoR om några månader, tills jag fått tillräckliga kunskaper för att börja utveckla på riktigt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|