FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sitter och funderar lite på "värdet" av pengar idag....
Köpte en ny säng på MIO ett par veckor sedan idag var det dags för leverans.... Pröjsade nästan 600 kr i "frakt" och vad fick jag för det.... 1) Sängen transporterad knappt 1 mil. 2) Guida budkillen på tfn i 20 minuter för att han ens skulle hitta och då bor jag ändå väldigt centralt. 3) Hjälpa till att bära in sängen. Man ska väl inte klaga....men jag är intresserad av att känna att man fått valuta för pengarna men just nu känns dom rätt bortkastade! Får väl sova på saken och se om det känns bättre imorron |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja, vad ska man säga om det. Enligt IDG hade du fått 1200 bussresor lokalt i Kina för dom pengarna. Eller 24 middagar på restaurang.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Å andra sidan har man inte bil, så kostar det väl mer att hyra bil och släp eller en stor buss ?
Å då får man ändå hämta det själv å lämna tillbaka bilen osv (ev städa den oxå) Javisst ja, får inte glömma att man måste ringa runt å kolla priser och HÄMTA den oxå.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Budkillen tar nog så mycket hjälp han kan komma över. Du kan, även på trevligt sätt, se till att inte behöva anstränga dig. Din förlust och budkillens vinst. Själv har jag iofs svårt att säga nej när någon ber om hjälp men men.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Rimligt pris tycker jag för att transportera tunga möbler. För 600 spänn slipper du hålla på med en massa bilförsäkringar, bränsle, underhåll, däckbyte, besiktningar etc. etc. varje år. Hade du haft en häst och släpvagn då skulle jag tycka att du slösade bort pengar men hur många har häst och vagn numera. Bara kungafamiljen som jag kan komma på
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det hade kostat mer att hyra en liten lastbil för att göra det själv.
Men du kunde ha beställt från Ikea, när jag köpte säng från Ikea kom det två gubbar. De svor ordentligt när sängen inte gick in i hissen och de fick gå två trappor upp i ett trapphus där sängen knappt fick plats; men jag kunde stå där och titta på. Tror det ingick också. 600 kr är ju inte speciellt mycket pengar. Det drar du ju in på en timmes dåligt betalt konsultjobb.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om jag inte minns fel så kostar det extra om man skall ha två personer i transporterna ifrån IKEA. Varje gång som jag köpt hemkörning så har de också frågat om man kan hjälpa till vid ankomsten.
Jag tycker i och för sig att sex hundra kronor är rätt mycket pengar i vissa lägen och inte särskilt mycket i andra... Ser man till vad jag de facto tjänar, får i handen, så är det drygt en halv dags lön vi pratar om, det är ju ganska mycket...
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Å andra sidan så hade du inte fått en flaska öl för 600 i Zimbabwe!
http://www.worldometers.info/view/zim/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|