FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säg att jag driver sida X
Jag är medlem på ett nyhetsbrev där det dyker upp en nyhet jag vill ha på min sida och presentera för mina besökare... eller om jag surfar in på en tidnings hemsida Tex. IDG och hittar en nyhet... Vad och hur mkt är det tillåtet att "saxa / kopiera" samt hur anger man källa på bästa sätt?!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
http://www.webmasternetwork.se/f2t27661.html
Beroende på vad du skriver så finns det olika metoder för källhänvisning. Men ska du bara citera en artikel så kan du skriva: Källa: Tidningen.se med länk till artikeln. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag vet inte exakt vad som gäller, förutom att man inte får rippa en hel artikel. Men jag brukar göra som så: EXEMPEL Denna artikel Så hade jag inte saxat mer än: Citat:
Läs hela artikeln på: realtid.se Edit: Är det ingen som har tänkt på att det finns massvis av bloggare som kopierar och klistrar in artiklar, okej visst skriver dom källa, men det är fortfarande förbjudet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bloggare i största allmänhet har rätt dålig koll på upphovsrättslagstiftning.
Lägg någon minut på att själv skriva en notis och ange originalartikeln som källa.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej, det jag menade var att många gör fast de inte får.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||