FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Flera gånger när jag har ringt till skatteverket så har jag alltid fått svar på mina frågor.
Svaren har kanske inte varit dunder bra formulerade med jag förstod iallafall. Under förra veckan så har jag ringt en hel del till skatteupplysningen då jag har haft väldigt många frågor, sådan information går sällan att hitta på internet då dom är individuella och kanske lite avancerade. Jag väntar i snitt 15 minuter för att bli kopplad till en ledig telefonist, efter att dom svarat och jag ställt min första fråga, så blev det tyst i luren. ....... ......... ..................................... ......................... <_< Hallå? Hoho är det någon där? :unsure: skatteverket svarar: jadå, jag bara tänker! Okej! 30 sek frammåt: ..... ....... ......... 1 minuter frammåt: ..... ....... ....... 2 minuter frammåt: .... .... ... . . . . . . . <_< Är det någon där? klick.. Jag blev klickad! Vad fan är det för jävla sätt att hjälpa folk på? ![]() Någon som har liknande erfarenheter? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har hittat det mesta på nätet (deras webbplats är bland det bästa som finns när det gäller myndigheter så sök där först rekommenderar jag alla) eller haft kunskap om det sedan tidigare då jag läst en del företagsekonomi på universitetet men däremot så har det inte varit några svårigheter de gånger jag ringt. Förmodligen finns det en förklaring till det som hände.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Men allt står inte där, det är bara sammanfattat i stort sett. Detaljerade frågor måste man prata med "folk inom som kan ämnet". Gör det säkert men dom är ofta dystra i luren <_< <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man blir nog lätt dyster av att sitta framför en datorskärm och svara på samma frågor om och om igen =)
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vill bara inkomma med en varning - de råd, tips och svar ni får av Skatteverket har egentligen ingen juridisk betydelse eftersom skattmasen kan ändra sig när som helst och, så vitt jag förstår, aldrig kan "lova" något.
Så även om "Skatteverket 2.0" är serviceminded, bra webbplats och har många extremt trevliga och öppna medarbetare, skyddar dessa er inte mot de mer mörka och bittra krafter som jobbar i de bakomliggande 70-talsdoftande korridorerna och som bara väntar över att få sätta sina käkar i din småföretagarända... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Se till att få allting skriftligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De har som krav (eller en oskriven regel ) att man måste vara en ond person om man ska jobba på skatteverket, de som jobbar där tycker att det är sexigt att betala skatt ( jag ser det som ekonomisk misshandel). att verkligen tycka att det är ok med skatter som är så höga 55% och uppåt måste vara en riktigt ond person som tycker att det är trevligt att skada andra
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
vilket fall som. jag har haft liknande erfarenheter. blivit vidarekopplad flera gånger fram och tillbaka som en jojo också av väldigt trevliga telefonister.. som inte gjorde mer än att vara "trevliga".. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag pratade med dem så sent som igår, och lyckades reda ut allting. Tjejen jag pratade med tog gott om tid på sig att förklara så att jag verkligen förstod.
Det handlade om lön och beskattning av den. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|