FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har det senaste året jobbat mycket med vårt asienforum och eftersom jag är indienfantast så har det till stor del handlat om Indien, framförallt om Goa.
Jag tog och samlade ihop det mesta grundläggande jag kunde komma på och satte ihop en guide med eget innehåll. Boende och restauranger är inte klart ännu och det kommer betydligt fler utflykter och lite fler stränder, men jag skulle gärna vilja ha feedback på design, innehåll, upplägg mm. Vad är första intrycket? Känns informationen trovärdig? Är det för lite information? Ha gärna som utgångspunkt att ni funderar på att åka till Goa så blir det kanske lättare att tänka i rätt banor... Är det något speciellt område ni saknar information inom förutom boende/mat/klubbar? Sajten hittar ni på http://www.alltomgoa.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Edit: syftningsfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Kul att det kändes lagom
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Trevlig sida. Hittade ett stavfel vid en första genomläsning:
Myndigheterna ogillar företag som registreras enbart i syfte att få äga hus eller mark i Indien, så om du registrear företaget för att äga hus så är det viktigt att du någon gång per år hyr ut huset, t.ex. till en vän som hälsar på. ..så om du registrerar företaget för att äga... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
På sidan om att starta företag finns ett par stavfel:
"Sedan en tid tillbaka är det tillåtet för utlänningar att äga 100% av ett Indiskt företag förutsatt att företaget jobbar inom turist-branchen." Indiskt skall varamed gement "i" och "turist-branchen" skall ersättas med "turistbranschen". "Om du stöter på myndighetspersoner eller poliser som är korrupta bör du anmälla detta till Anti Corruption Agency som ser det som mycket allvarligt." Anmäla med ett "l".
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag ska till Goa om 2 veckor och läste lite på din sida och på andra. De skriver att man inte får ta med sig deras pengar in eller ut utam att man ska ha dollars, men jag hatar att ha kontanter. Hur ser det ut med bankomater i Goa? Är det som vnligt med Visa, MasterCard?
En annan fråga, vaccination. vas ska man vaccinera sig mot? Finns det uppkoppling på många ställen, var i så fall om jag får för mig att jobba en dag? ![]() Kan va bra att du lägger till sånt me på inför resan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Haha fan vad coolt, kan man anmäla korruption?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
||||||
|
Citat:
Fixat Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bra sida, lätt att hitta och bra information.
Saknas bilder på en del stränder. Du skulle kunna skriva ut hur lång tid det normalt tar för att få ett visum till indien. Du skulle även kunna skriva ut att 1 SEK är ca 6.5 INR så man får en upfattning valuta kurserna. Jag kollade på sista minuten resor i helgen och såg Goa, indien för 1300kr för en vecka, man blev ju lite smått sugen då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sidan "Inför resan":
"det kan löna sig att göra lite resarch " Borde vara "research" eller ännu hellre "efterforskning" eller annat svenskt ord. ;-) "En vaccinationsklinik är Cityakuten som finnsi både Stockholm, Göteborg och Malmö." Skriv isär: "finnsi" "I Indien använder man Rupies." Borde vara "rupier", gement och svensk plural. "Kolla med din bank vilka avgifter du har för uttag utomlands, det kan skilja vesäntligt." Väsentligt, inte "vesäntligt". "1000 svenska kronor innan man åker ner så att man itne står på flygplatsen " Inte "itne" utan "inte". Jag gillar sidan och återkommer när jag läst alla sidor... ;-)
![]() |
Svara |
|
|