FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Validating
|
Jag köpte en .org domän förra veckan undrar om det är något värde i .org domäner eller räknas dom som skit?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag köpte en bil förra veckan, är den värd något eller är den skit?
![]() För att vara seriös så handlar det såklart om vilket namn du har. Hifi.org = 15.000 dollar sex.org = miljoner dollars västsverigesbästablogg.org = 0 dollars |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Undrar också följande, har 5 stycken rätt bra döpta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Vill inte skriva vilket domännamn det är som jag reggade sist (risk för att det klassas som egenreklam) men det är två ord i domänerna och passar in inom bilstyling, biltävlingar och billjud.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Jag skulle inte ha något emot att äga wikipedia.org eller varför inte wordpress.org. De domänerna har ett värde.
Men som autosvar säger så är värdet på .org ganska lågt ur spekulationssyfte. Köpte du domänen endast för att sälja den så var det förmodligen ett dåligt köp. Det finns så klart ett fåtal undantag där domänen har ett värde oavsett tld (t ex de som ztream nämner). Jag skulle endast välja en .org-domän som min huvuddomän om jag var i startgroparna med ett enormt internationellt projekt utan ekonomiska intressen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Validating
|
Ok, tack för svar... Min adress är Pokerbankrolls.org så det är ingen jätte bra domän..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Köpte nyss en .org, jag tycker en site likt WN skulle funkat okey kring en .org. Kommersiellt men ändå inte ...
![]() |
Svara |
|
|