FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som känner till hur man gör när man ska upprätta ett service/underhåll kotrakt av en hemsida/företag?
Hur kan ett sånt kontrakt se ut? jag har ingen aning hur jag ska göra med detta jag hade ett företag som frågade mig om vi kan göra ett service/underhåll kotrakt med dem. men jag vet inte vad det är eller hur mycket man ska debitera.' Är det någon som kan hjälpa mig med detta? Mycket tacksam för all hjälp jag kan få. Varma hälsnigar Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad innebär service/underhåll?
Vi har en typ av serviceavtal med en del kunder där de betalar en slant för en viss typ av inställelsetid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag mende serviceavtal. Hur funkar det? vad är "typ av inställelsetid" ? Mvh anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Till att börja med kanske du ska ange lite mer i detalj vad som avses med ett underhållkontrakt. Vad är det t.ex. de vill att du ska underhålla?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Alltså, underhåll, innebär det att hålla reda på backuper, eller att ändra någon text då och då? Administrera och moderera ett forum? Snabbt som attan slänga upp nyheter 24/7? Smälla igen säkerhetshål så fort de upptäcks i joomla, oavsett tid på dygnet?
Du kan inte sätta ett pris utan att veta vad som förväntas, när du sedan vet vad som förväntas så kan ni göra upp ett pris. Exempelvis att ni åtar er att göra x antal akuta förändringar inom y antal timmar från att de rapporterar, till ett fast pris per månad (ni måste ha beredskap), samt ett timpris för att göra själva förändringarna, ev. att ett visst antal timmar ingår i månadskostnaden. Ska ni enbart ha månadskostnad måste ni begränsa vad ni ska tillhandahålla väldigt starkt, annars är risken stor att allt möjligt räknas som underhåll, och ni börjar bryta kontrakt hej vilt.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Onkelborg precis vad jag ville veta du är en stjärna tack så mycket för denna information.
nu ska vi se om jag kan knåpa ihop ett sånt avtal eller finns det någon sorts kontrakt mall för detta? onkelberg har du någon sådant kontrakt färdigt jag kan köpa av dig som jag kan ändra på så den passar mig? Mvh Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
IT företagens Avtal 90 underhåll kan kanske fungera? Iaf att utgå ifrån.
kan köpas härifrån nånstans: http://www.itforetagen.se/website1/1.../3/1/index.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du inte vet hur man gör varför sa du att du kunde det då ?
![]() Sök på SLA och försök hitta något avtal på några svenska företag, dock är dessa upphovsrättskyddade enligt lag så om någon kommer på att du kopierat ett kan det gå illa. I så fall är det bästa att du pratar med någon jurist, eller helt enkelt sätter dig ner och själv funderar på vad det ska inkludera! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||