FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Försöker få vart användarna är påväg när dom lämnar en sida, om det nu är inom min sida eller till en annan.
Har nog testat dom flesta objekten som finns, men alla retunerar urlen för den nuvarande sidan. Finns ett alternativ att jag loopar igenom alla länkar på sidan och lägger in onclick, men det skulle inte hjälpa ifall man skrev in en adress manuellt i adressfältet. Någon som vet hur jag kan lösa detta? Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har mycket svårt att tro att webbläsaren skulle lämna i från sig informationen om vilken url som skrivs in i urlbaren till sidan som visas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tanken är inte att hämta texten som användaren skrivit in, heller inte att få ut texten om användaren lägger till några tecken.
Detta ska nog inte vara svårt alls, går ju att hämta information om det nuvarande dokumentet och urlen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det går inte, och tur är väl det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Klart det inte går, när någon klickar på en länk så LÄMNAR man ju din site, eller vilken det nu är. Det enda sättet o lösa det på är ju att göra en server-side o göra om länkarna (med js eller annan metod).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Precis; webbläsaren kommunicerar bara med webbservern för att hämta din sida. När den hämtar en annan sida får du ingen information om detta.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För typ 10 år sen gick det att göra detta, men i dag är det spärrat, i Firefox får man detta felmeddelande:
"Fel: uncaught exception: Nekades tillstånd att hämta egenskap Location.href" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som studiox så går det ju att skapa egna interna länkar för att därigenom spåra användarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är inte alls omöjligt. Går att skapa en popup vid onunload och sedan hämta adressen till det nuvarande dokumentet, skicka iväg det till mig genom popupen via ajax, och sedan stängda popupen.
Men vill inte köra med popup. man kan ju med google-analytics kolla vart användarna går efter dom lämnat ens sida? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|