FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Goplay behöver en logotyp. Problemet är att jag har inga som helst idéer på hur den kan vara utformad. Så innan jag anlitar någon för att skapa logotypen vill jag helst ha några riktlinjer att komma med.
Nya Goplay kommer vara en spelsida/spelportal/spelcommunity för TV- och datorspel. Det kommer finnas recensioner på spel och mycket annat. Kort sagt, allt TV-spelsrelaterat. Några idéer på hur logon kan vara? En joystick känns rätt tråkigt, tror jag. Kom gärna med idéer på färgval. Funderar lite på orange och svart. Edit; Logon skall bland annat användas på kepsar: ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske på deviantART kan du hitta lite inspiration.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle rekomendera att du struntar i att ha ett object med i själva logon och istället fokusera helt på att utformar en snygg design av "Goplay".
Då får du en bättre möjlighet att variera dina banners på hemsidan med snygga grafiker (så som joysticks, gamepads mm.) samtidigt som du har kvar ett starkt företags märke. En annan variant kan vara att du lägger fokus på till exempel "GO" och utformar den som en gamepad där "play" kan föjla sladden. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|