FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag kommer att vara i Thailand i ett par veckor framöver och håller på att försöka få tag på nån skön stad/by att jobba ifrån. Är i Phuket nu och funderar på Krabi eller kanske Chiang Mai. Phuket är aaaaallldeles för hetsigt och turistigt för mig. Allt jag egentligen behöver är en sjysst restaurang / café med billigt / gratis Wifi samt billigt boende. Budgeten är runt 50-70 kr / natt. Helst nån mindre stad, gärna i södra delarna. Gissar att många här varit i Thailand på semester och har bra tips! // Christoffer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
För 50-70 kr (250-350 Baht) per natt då det fortfarande är lite högsäsong blir svårt på ställen där man har bra uppkoppling
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har du kollat på Khao Lak området? Var där i januari förra året och jag tycker det var betydligt billigare där än vad det var i Phuket som vi åkte ner till sen. Phuket känns ganska sunkigt, Krabi (Ao Nang) är betydligt fräschare men tyvärr också lite dyrare.
Men, ju mindre turister desto billigare blir det ju. Tyvärr blir det nog i lika led sämre och sämre möjlighet till bra uppkoppling... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
min adress ser du på min info eller kontakta mig via pm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du är kvar i Phuket så kolla med Nicke på Mai Thai bar och hälsa. Han är svensk men har bott där nere länge och driver lite websiter också förutom baren.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för alla svar. Jag har gett upp planerna på Chiang Mai och kommer nog stanna på ön, närmare bestämt Phuket Town. Det verkade inte lika illa där som i Patong och där kan man träna Thaiboxning.
Om en vecka rör jag mig vidare från ön. Kanske undviker Krabi om det är dyrt. Misstänkte nästan det. Jomper: Bra tips! Ska hålla utkik efter den baren, vore kul att prata med någon om det! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har skickat uppgifter till din pm box här inne, hoppas det hjälper lite
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan tipsa om Kampheang phet. I och för sig inte i dom södra delarna av landet.
Det ligger ca 35 mil nordväst om Bkk. Inget turistställe ifråga i och för sig. Fördelarna är att det är jättebilligt att leva där. 3 beer chang för 100 baht (underlättar arbetet, tro mig ![]() Själv har vi hus ca 6 mil öst om om Kampheang phet, billigt och bra. Enda nackdelen är att om man inte har pool och har tid/möjlighet att åka till Kampheang phet så kan det blir lite väl varmt. Men, 100 baht för 3 st beer chang så underlättar det tillvaron :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Lånar tråden lite och spinner vidare på snarlik fråga:
Finns det bra ställen att slå sig ner på i Thailand med tillgång till en "bra" Internetuppkoppling om man har en större budget för boende och tänkt stanna betydligt längre än ett par veckor? Eller är det i princip omöjligt att få en uppkoppling motsvarande svenskt ADSL 512kbit+? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag bor i Pattaya och där finns det bra och billiga boenden. Man kan hyra radhus, fullt möblerade för under 2000 kr/mån. Man kan även få ADSL inkopplat ända upp till 4 Mbit/s. Man bor då i utkanten av Pattaya men det tar bara ca 15 minuter med moppe till de centrala delarna eller till beachen i Jomtien. Här finns i princip allt man behöver. En öl, beer Chang, kostar 25 Baht på de små uteställena i vår village. Så för 100 Baht får man 4 öl. Åker man in i centrala Pattaya finns den att få för 35 Baht och uppåt. Här finns även västerlänsk mat i butikerna, moppar att hyra, golfbanor i massor, och en hel del annat. Många barer visar stora idrotthändelser på storbilds-TV. Många invånare pratar engelska till skillnad från de flesta andra delar av Thailand. Det är inte lika dyrt i Pattaya som i Phuket med boende och restaurangbesök, enl. uppgift. Finns ett stort datavaruhus med det mesta inom branchen. Allt från telefoner och kameror till riktigt anvancerade datorer. Till ungefär samma priser som i Sverige. Oftast aningen lägre. Men servicen är billigare. Jag betalde 300 Baht för att få en extra hårddisk installerad där dom la operativsystemet. Hårddisken hade jag sen tidigare. När dom la in den så kollade dom upp en del annat också. Detta motsvarar 60 kr.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|