FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag letar sidor inom resa, jag letar inte enbart utav domännamnet utan hela sidan. Äger du en resesida så skicka ett Pm till mig eller skriv i tråden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur mycket pengar har du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
låter som du jobbat extra som taxi chafför i turkiet eller bulgarien de senaste. Så sade dom till mig jämt: hur mycket har du ? hahaha. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, man får bara åka i min taxi om man har minst en halv miljon i kassan. Annars orkar jag inte komma och hämta dig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill inte säga en budget innan jag har sett vad som erbjuds för att jag då har märkt att det är många som vill ha just dessa summor för sidor som är värda mycket mindre än det, men förvänta er inga fantasisummor... men det rör sig om fem siffriga belopp iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Överpriser existerar inte i domänmarknaden. Det är säljarens marknad, inte tvärtom. Ingen vill avyttra domäner eller siter eftersom att prisutvecklingen är gravt stigande. Detta blir såklart ett problem då ingen vill köpa till spekulativa priser, vilket gör att jag precis motsade mig själv. Men ni förstår säkert min poäng. Om något år kanske marknaden stabiliserats.
Men oavsett så är det alltid rekommenderat att ange din budget. Det finns många aktörer på WN som har sidor som gör en vinst på över 10.000 i månaden och de säljer antagingen inte för femsiffriga belopp. Att utveckla sidan själv är såklart ett alternativ, men i princip aldrig när det gäller att skapa category killers. Få har så mycket tid eller tålamod som det kräver att slå ut och konkurrera med någon som varit etablerad i flera år och som redan nu drar in stora belopp. När man anger en budget visar man även på högre seriositet och risken minskar att en potentiell säljare slösar bort sin tid, och din tid såklart. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ztream har orden
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har aldrig riktigt påstått att jag är ute efter en sida som drar in 10 000 tals kronor i månaden utan bara en sida som enligt mig har ett smart koncept. Och för att specificera mig lite så kan jag säga att det jag mest var ute efter var indexerings sidor eller något liknande som t.ex. www.flygresor.se som jag vet att ägs utav en person här på wn. Jag är såklart intresserad utav även andra sidor inom samma bransch. Jag skulle även kunna tänka mig vara intresserad utav att enbart köpa ett indexeringsscript som indexerar priser och går att söka om någon har ett sånt tillsalu? Alltså utan domän och webbplatsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
aha okej
|