FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag börjar få en del sidor nu (runt 30) inom ett stort antal områden. Alla är i princip inom olika områden (resor, bostad, ekonomi, humor mm). 6-7 st är på engelska och resten på svenska. De engelska är på ett amerikanskt webbhotell (Servage) och de svenska på ett svenskt (Proinet). Jag arbetar en hel del med sökmotoroptimering och har länkar mellan alla sidor fram och tillbaka. Jag har läst från vissa SEO-potentater här att det är bra om länkarna är (i gissad prioritetsordning): 1. På samma språk 2. Från sida med relevant ämne 3. Från olika IPnr Nu har jag ju så många olika ämnen så skulle jag bara länka mellan relevanta sidor skulle det bli ganska få länkar. De enda länkarna med olika IPnr är från olika språk. Mina frågor: - Är det värt att investera i ett nytt webbhotell för att sprida ut de svenska sidorna (cirka 20-25 st). Gissar också att om jag gör det är det bäst att sätta liknande sidor på två olika webbhotell. - Ska jag undvika att länka till egna sidor som har annat språk och annat ämne? Vad skulle jag tjäna på detta i såna fall? Alla länkar är väl bra länkar? Eller boostar man de andra länkarna såpass att det blir värt det? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om en av de engelska sidorna är google .......... places ......com så skall du fortsätta länka från den till svenska sidor, annars kommer du tappa i pagerank på dessa sidor.
Gör inga länkförädringar på den sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla länkar är väl bra länkar?
Sätter du upp nya webbplatser på andra konton/IP för att bygga länkstruktur så tar det ett tag innan de växer i länkkraft, men det är väl en investering för framtiden så att säga. Se bara till att hålla de fasta kostnaderna nere. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|