FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjo!
Någon som har tips på var man kan hyra sig en stabil och någorlunda billig mailserver? Hade tänkt erbjuda mindre e-postkonton (~5mb/st) för medlemmar på några sidor. Det jag behöver är alltså: En mailserver som rullar 24/7 Möjlighet att regga nya konton automatiskt via input till DB eller API. Så mkt utrymme som möjligt ![]() Tips? Har googlat sönder mig men jag har lite dålig koll på området så jag hittade inte så mkt ![]() Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
glesys har en sån tjänst, men jag har inte testat den.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Billigast bör väl vara en dedikerad server med valfri mailserver. Eller vill du ha något helt färdigkonfigurerat?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om det är alternativ.
På mitt konto hos servage så räknas mailen till de resterande utrymmet/bw. Dvs 500gb och 5TB bandbredd. Och du kan lägga till hur många domäner och epost konton du vill. Funktion för mail i mobilen osv också. Smutt med funktioner, och det kostar bara en lunch i månaden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du kan nog få denna tjänst av alla hostingfirmor här på forumet.
Edit: 5mb/st är väldigt lite för konton. Man fyller det nästan omgående. 30mb/st är nog mer rimligt som "litet" konto. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Möjlighet att regga nya konton automatiskt via input till DB eller API." |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
har du tittat på api för cpanel? Du kan lösa det mesta via api där.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Satsa på att köpa en billig VPS, och konfigurera den själv.
Du kan annars kontakta mig så kan vi säkert komma överränns om nått bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Citat: