FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Funderar på att starta en hemsida där folk kan ange sin e-postadress och sedan vara med i utlottning utav mobiltelefoner, datorer, presentkort och dyl. Om jag i villkoren som varje användare får acceptera skriver att iomed att dom går med i tävlingen och accepterar villkoren får skicka ut erbjudanden och dyl till deras e-post. Är det lagligt då? Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Spam blir lagligt om besökarna godkänner det ja. Om du följer lotterilagen tvivlar jag dock på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kan inte ha en utlottning.
Vinnaren måste utmärkas på något sett, till exempel skriva en bättre motiviering än alla andra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
klassas som lotteri det där tyvärr, läs lotteriinspektionslagen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Den som värvar flest kompisar till ditt nyhetsbrev kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har läst mycket om det här med lotterilagen osv.
Är det helt omöjligt att få tillstånd till att ha ett lotteri? Jag skulle verkligen vilja annordna ett lotteri |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Svar nog? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Absolut!
Hade missat det där. Jag har ju också läst att det inte spelar någon roll att deltagandet i lotteriet är gratis, så vad gör jag om jag har en vinst jag skulle vilja tilldela någon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
"Du är en av finalisterna i vår fantastiska tävling. För att kamma hem första pris så vill vi att du motiverar varför vår tävlgin är så bra" Eller något liknande - sedan väljer du en av dom som vinnare.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|