FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en kontakta mig sida där jag vill kunna byta mailadress till mig via ett rs. Har gjort denna enkla kod.
Mailet verkar gå iväg men det kommer inte fram till mig <!--#include file="setting1.asp" --> <% dim din_mail, epost, namn din_mail = rs=("din_mail")'Dit mailaddress kommer att skickas. Det är här jag hämtar från databasen. Jag har ett rs som heter din_mail. epost = request.form("epost") namn = request.form("namn") Set objCDOMail = Server.CreateObject("CDO.Message") objCDOMail.From = Request.Form("epost") objCDOMail.To = din_mail objCDOMail.Subject = "Beställning" objCDOMail.TextBody = Request.Form("namn") objCDOMail.Send Set objCDOMail = Nothing Response.Redirect("index.asp") Jag gör detta åt en bekant som vill ha det som en admin och att han ska kunna ändra sin mailadress själv om han eventuellt skulle byta denna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du ett recordset så har du förmodligen ett gäng fält i detta, dvs. du hämtar ut respektive fält på detta vis:
blablabla = rs.fields("fältnamn") epost = request.form("epost") namn = request.form("namn") kan du ju plocka bort också eller ersätta nedanför Har du bara en e-postadress som måladress så kan du lika gärna ha den i en config-fil som i databasen men det är väl en smaksak antar jag.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
din_mail = rs("din_mail") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får inte heller det att fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Testa rs("din_mail").value
Det är svårt för folk att gissa eftersom de inte vet hur koden ser ut...
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom du verkar vara nybörjare inom ASP så kan du titta här först för att läsa lite om just detta. Sedan finns det en finfin tutorial här:
http://www.tizag.com/aspTutorial/
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
hur ser SQL och tabellstruktur ut?
dår du ut något när du skriver ut RS("din_mail") |
||
![]() |