FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Jag skall snart uppgradera MySQL Community server 5.0.x (10-20 nånting tror jag det var) till 5.0.45 på en Windows 2003 SBS-maskin. Nu frågar jag församlingen om det automatiska installationsprogrammet kommer att sköta alltihopa helt automatiskt eller kommer jag att behöva göra några egna steg i uppgraderingen? Jag gör först en sqldump av hela rasket. Nu undrar jag, kan jag köra hela dump-rasket på den nya versionen rätt upp och ner om jag kommer i den situationen att jag är tvungen att avinstallera MySQL och installera 5.0.45 manuellt? Jag tänker främst på mysql-databasen som hanterar själva användarkontona till MySQL... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det bästa brukar väl såklart vara att köra en sql-dump men ofta fungerar det rätt fint att bara låta databaserna följa med. Särskilt om det är samma major-version.
Du bör bara kunna skriva över filerna, vet inte riktigt hur det funkar i windows. Är du osäker så avinstallera, installera nya versionen och kör in dumpen? En sql-dump kommer nästan garanterat (well, du får stämma någon annan än mig) att flyta in fint oavsett version av mysql den är genererad med. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|