FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har äntligen fått tid över till att leka med PHP igen har glömt bort det mesta känns det som efter ett halvår. Iallafall jag lyckades få min webbapplikation att skicka email via SMTP. Blev jätteglad
![]() Nu tittar jag på emailet i gmail som jag fått men avsändaren är fejk. Jag klickar på show/hide details men får inte mycket info om vart källan härstammar ifrån. Har ni några bra tutorials på lager åt mig? Vilka är bra sökord i google angående detta ämne? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
"mail headers" borde räcka?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu brukar jag inte använda emailklienter till vardags så jag är inte så haj på det. Men vilka klienter (helst till Linux) kan plocka ner mina gmails (yahoo+hotmail oxå för den delen) för analys? Jag brukar bara använda mailprogrammen på Internet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att det fanns något som jag använde förut som hette getmail, den stödjer dock bara hotmail, men sen har du libgmail för gmail...yahoo har jag tyvärr inte en aning om...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tack för tipset då vet jag vart jag ska börja leta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Annars kör du vanlig imap mot imap.gmail.com...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du får väl se till att ange rätt avsändare när du sänder, så blir det ju rätt i andra änden också...
Det är ju liksom inte svårt att fejka en avsändaradress...
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Enligt wiki så nämns bara gmail till imap av dem 3 vanligaste mejlkontona.
Kan man enbart genom slutledningförmåga avgöra att hotmail och Yahoo isåfall använder sig av POP? Eller kör dem nåt annat layer 5 protocol? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|