FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag har en kund som flyttade sin hemsida från telia till Loopia, detta innebar att deras e-postadresser flyttades också, nu visar det sig dock att de ej kan skicka mail till telia adresser!. Detta är felmeddelandet man får när man försöker skicka: Hi. This is the qmail-send program at s87.loopia.se. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. <[email protected]>: Connected to 81.228.11.100 but sender was rejected. Remote host said: 553 <[email protected]> unable to verify address --- Below this line is a copy of the message. Return-Path: <[email protected]> Received: (qmail 42866 invoked from network); 22 Jan 2008 12:49:11 -0000 Received: from s34.loopia.se (HELO s24.loopia.se) ([194.9.94.70]) (envelope-sender <[email protected]>) by s87.loopia.se (qmail-ldap-1.03) with AES256-SHA encrypted SMTP for <[email protected]>; 22 Jan 2008 12:49:11 -0000 Received: (qmail 92894 invoked from network); 22 Jan 2008 12:49:14 -0000 Received: from 213-66-177-253-no26.business.telia.com (HELO users-dator.local) ([email protected]@[213.66.177.253]) (envelope-sender <[email protected]>) by s24.loopia.se (qmail-ldap-1.03) with AES256-SHA encrypted SMTP for <[email protected]>; 22 Jan 2008 12:49:14 -0000 Message-ID: <[email protected]> Date: Tue, 22 Jan 2008 13:49:12 +0100 From: Christian <[email protected]> User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Macintosh/20070728) MIME-Version: 1.0 To: =?ISO-8859-1?Q?G=F6ran=5FM=E5xxxxx?= <[email protected]> Subject: test Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1; format=flowed Content-Transfer-Encoding: 7bit Som ni märkte har jag bytt ut e-postadresserna. Vi har försökt kontakta support hos både loopia och telia och de skyller på varandra. Nån som vet hur detta kan avhjälpas? /christian |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kolla med Telia om deras dns avdelning har tagit bort dns entries för domännamnet. Finns den lokalt i Telias dns så blir det problem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Felmeddelandet anger "sender was rejected" med tilläggsinformationen "553 <[email protected]> unable to verify address" och det innebär att det är adressen till höger om 553 som är den som det är problem med. Det borde vara samma adress som står på Return-Path: eftersom det är avsändaradressen som en e-postserver ser den. Den troligaste orsaken är att Telia tidigare har hanterat e-posten för domänen som avsändaradressen använder sig av och åtminstone någon av e-postservrarna har fortfarande kvar konfiguration för domännamnet (och tror alltså att adressen går att verifiera lokalt, men det misslyckas). Om Telia skyller på Loopia gällande ett sådant felmeddelande bör du be dem ringa oss direkt (på supportnumret). Ge dem mitt namn (Emil Isberg) om de behöver en namngiven person att ringa till. Alternativt kan du be om direktnumret till den supporttekniker som du pratat med hos Telia, skicka ett e-postmeddelande till supporten med felmeddelandet (med riktiga adresser) tillsammans med namn och telefonnummer till Teliateknikern och be att vi tar reda på vad som är problemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Litet tips. Jag har inte hittat nån info om detta alls, men efter ett problem för några år sedan. Du ska maila [email protected] med all info du har så löser de förmodligen problemet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har fått samma returbrev när jag mailade någon som vidarebefodrade mail till sitt hotmail konto genom Loopia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har provat att maila [email protected], får se om de kan fixa det
|