FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har efter nyår suttit för mycket vid tvn och sett att det är massor av reklam för dejtingsajter. Vad jag har förstått så kostar alla dessa för att medlemmarna i princip ska kunna ta kontakt med varandra. Vore det då inte möjligt att starta något som är gratis eller iaf har de grundläggande funktionerna gratis och på så sätt få nog stor konkurrensfördel för att kunna skapa en kritisk massa inom ett år eller två?
Vad tror ni andra? Eller har jag missat någon gratissajt inom området? För att förtydliga, man kan överallt skapa en profil och söka folk men sedan kan man inte skicka meddelande / ta emot meddelanden eller så är avsändarens identitet dold osv osv, så länge man inte betalar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Happypancake.se skall vara "helt" gratis. Vad det innebär egentligen vet jag inte riktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jaha då verkar det som att även den idén är förverkligad av någon annan då..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hehe, läst om plentyoffish.com eller? ;p
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man kikar på några av fördelarna och nackdelarna med att ta betalt av medlemmarna på en dejtingsajt så tror jag att en stor anledning till att ta betalt är att man på det viset automatiskt sollar bland de oseriösa och seriösa medlemmarna. Om man t ex jämför med vilket community eller socialt nätverk som helst som mer eller mindre är gratis, där det oftast kryllar med medlemmar och där mer än hälften är inaktiva eller på något vis är oseriösa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kände mig tvungen att bli medlem och testa lite. Inte bara ur teknik-kritisk synpunkt, utan för att jag har varit lite småsugen på att testa nätdating och se om det bara är ytligt skit eller om det faktiskt är nåt att ha.
![]() Efter att ha varit medlem en halvtimme, kollat en profilsida, fyllt i alla formulär med info om mig själv så kan jag säga att det verkar vara helt okej, men inte bättre. Funktionerna verkar vara rätt genomtänkta och saker och ting verkar finnas där man förväntar sig att de gör. Däremot har kanske 20% av mina sidladdningar relaterat till min profilsida misslyckats, och jag får nån dump med serverinfo. Kanske är tillfälligt, men känns helknasigt. Jag har nog inte ens sett hälften av möjligheterna än, men jag skulle utan tvivel kunna få för mig att slå upp en konkurrerande site till denna, absolut. Det svåra med en datingsite lär ju vara att få folk i början. Det måste ju finnas några tusen medlemmar för att det ens ska kännas värt att regga sig. Hittils har jag ingen aning om hur många som är reggade på HP. Men det verkar vara ett gäng iaf, mest folk över 35 tror jag. Men jag kan ha fel. Jag kan uppdatera om en vecka eller nåt om jag har fått nya erfarenheter. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har kikat runt på dejtingsajterna till och från. Jag tror att många precis som jag tycker att flera hundra är alldeles för dyrt för att bli medlem där det inte verkar vara någon större aktvitet ändå.
Jag tror nämligen att risken är stor att jag kommer känna mig blåst. Att betala kanske en tia per sms för en dag eller liknande skulle nog fungera, men inte flera hundra för bara en månad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
En hel del communities fungerar ju lite som dejtingsajter också så. Helgon är väl ett av de nyare som lyckats bäst skulle jag tro. När det gäller rena dejtingsajter så har nog målet för de som lyckats varit att komma ifrån de traditionella kontaktannonssidorna och de sexannonser som lätt tar över där om man inte håller efter. Det är nog en av de främsta anledningarna till att man valt att ta betalt, förutom det uppenbara att tjäna pengar på det då...
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har haft en gratis datingsite site och problemet är att 95% blir fejkade profiler och bilder. Fejkade profiler skrämmer bort seriösa användare. Nu har jag två dajtingsiter med betalande medlemmar, och det är bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
jag har en datingsidan.se (mest för att testa) och visst går folk in och bara tittar och sen kommer inte tillbaka mer
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|