FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har en htmlsite som blivit större och populärare än jag trodde. Siten har cirka 30-40 undersidor. Hur ska man smidigast göra för att bygga om sajten. Behöver bygga om den för att få plats med mer material. Samtidgt vill jag behålla alla filändelser osv.
Tacksam för tips! Ni som kan tänka Er att utföra jobbet mot betalning kan skicka mig ett PM så diskuterar vi mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enklast är väll kanske att göra dom nya sidorna i en undermapp som du sedan flyttar in i rätt mapp när du testkört dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du planerar att använda ett cms system kan du antingen se till att du skriver om url:erna så att de matchar dina gamla filer. Du kan också låta servern skicka besökarna som kommer direkt till dina gamla sidor direkt till dina nya sidor i cms:et med hjälp av en 301 redirect på servern. Då får du behålla din pagerank, dina gamla länkar, bokmärken kommer fortfarande fungera, osv.
Under utvecklings tiden kan du eventuellt sätta upp en lokal server på din dator, så att du ser att allting fungerar innan du laddar upp det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo det smidigaste vore väl någon form av cmssystem, har dock inte dem kunskaperna att skapa en ny sådan sajt.
Någon som har tid över och kan lösa det åt mig skicka gärna ett PM. (givetvis mot betalning) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Prova med att slänga ut en tråd under Förmedling av jobb och tjänster så hittar du säkert nån som kan hjälpa dig.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|