FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej!
Jag tänkte passa på att tipsa er om en länk som jag tror kan vara ganska eftertraktad. http://www.copyscape.com/ Helt enkelt så kan man med hjälp av tjänsten söka efter sajter som troligen kan ha kopierat text/material eller bilder ifrån din hemsida. Det verkade fungera ganska bra på mina sajter där jag rippat av mig själv en del. peace ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe, tackar för tipset! Hittade ett antal copycats. Nu blir det lite mindre trevliga mejlkonversationer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Ifall det inte är hemligt skulle jag gärna vilja se vilka sajter som kopierat vad :P mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tackar!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nu var det väl mest verktyget som fick mig att göra sökningen. Annars kan man i princip bara ta utvald textsnutt i Google och köra så får man upp eventuella sidor som kopierar din egen. Verkar dock ha blivit alltmer populärt att kopiera material, vilket är tråkigt.
Sidan som kopierat hela artiklar från en av mina sidor ha skrivit "källa:www.minsida.se" vilket inte är okej. Ligger givetvis under .nu-domän och tycks ägas eller administraras av ett SEO-bolag. Så jag har kontaktat webbhotellet och får se vart det leder. Har även märkt att bloggare verkar ha extremt dålig koll på upphovsrätt. Fan så många bloggar som kopierar rakt av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Vad har man egentligen för rättigheter när någon kopierat ens material? Jag sökte lite med copyscape och hittade snabbt en sida som kopierat en av mina artiklar inklusive åtta bilder. Ingen källhänvisning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Hittade ingen som snott min sida... däremot springer man på flk som tar mina bilder lite nu och då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Trevlig tjänst. Hittade inga copycats men gjorde en intressant upptäckt. Sök på na.se och se en viss konstnärs sida i resultatlistan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|