FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
"Den 1 juli får PTS rätt att tvinga fram en delning av Teliasonera, som innebär att kontrollen över accessnätet placeras i ett helt avskiljt bolag.
Det har regeringen beslutat idag." http://www.idg.se/2.1085/1.140721 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Detta borde ha gjorts för många år sen, snacka om att det dragit ut på tiden. Telia förhalar väll det på något sätt denna gången också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har alltid tyckt att nätet ska ägas av staten och företagen konkurrera om priserna på rättvisa förhållanden, även om dagens regering inte vill äga någonting så är detta ändå mycket bättre
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker man gjort det rätt bra med järnvägen som ägs av Banverket och traffikeras av olika operatörer.
Samma sak med telenätet; återinför Televerket.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
YES! Tack för det Televerket.
Bättre slogan får man leta efter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Hihi, för minnena tillbaka till en lärare man haft (som tidigare jobbade åt televerket)
"På Televerkets tid handlade det inte om var det var ekonomiskt försvarbart. SAMMA tillgång till tjänsterna i alla delar av landet. Hade den målsättningen funnits kvar idag skulle fibern redan varit dragen mitt ut i ingenstans..." Tänk om vi kunde fått se det hända för flera år sen... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|