FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har just köpt en D-Link DSL-2740B router med inbyggt ADSL-modem, funkar sådär... Konfigurationssidan buggar ur helatiden och man får starta om ibland för den vägrar fungera efter vissa inställningar. Nu är det så att jag har en egen server och ett par klienter, servern fungerar perfekt att nå med webbsiternas adresser samt Ip UTANFÖR nätverket, men inom nätverket hoppar bara konfigurationssidan upp. Vad göra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilken konfigurationssida? Vilket ip försöker du ansluta till, vilka tjänster kör du och på vilka portar? Mer info.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Routerns inställningar ploppar upp när man skriver in en webbadress till en sida som min server sköter, men utanför nätverket funkar det perfekt. Port 80 är öppnat i Port Forwarden, och då säger routern att dess inställningsgränssnitt flyttar till port 8080 men det funkar inte!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Eftersom du har har webbadressen mappad till ditt externa ip så blir det så. Hade du mappat adressen till din server med lokalt ip, 192.168.x.x, så hade du kunnat nå den. Men då kan ingen annan fårn internet nå den.
Om du vill att det ska fungera som du har det nu så ändra i din hostfil på datorn du surfar från. Där specificerar du att din webadress ska mappas till din server lokalt, 192.168.x.x. Det kommer då endast att gälla för dig och andra från internet kommer in som vanligt. Kommer inte ihåg riktigt vad hostfilen heter men kan nog vara typ hosts eller nåt i den stilen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Använder du IE när du försöker konfa den? Min philips router krånglar på visa sidor när jag kör med FF.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|