Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

USB ljudkort eller USB-högtalare/headset?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-17, 14:08 #1
weirdbyte weirdbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
weirdbyte weirdbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Hallå.

Jag har ett förvånsvärt jobbigt problem på hur jag ska gå till väga. Har stört mig ett par dagar nu och jag kan inte bestämma mig

Det är så att jag har en bärbar dator som är på Logitech Alto Express. Men på grund av det, så kan jag inte använda mina högtalare/mikrofon-kontakter eftersom det är på framsidan på datorn. Så lösningen är USB. Men vad ska jag göra?

Ska jag köpa ett USB ljudkort eller USB-högtalare/headset?

USB ljudkort kostar cirka 500 kronor och ger ifrån sig antagligen bättre ljud än min bärbara och jag kan koppla in 3.5mm enheter. Det ger mig också ett större utbud av billiga headset och eftersom jag är student, är billigt bra. Hur som helst, så är inte det bra för högtalare. Det finns inga bra högtalare som behöver inget extern ström källa. (Jag vill ha så få kablar som möjligt).

Därför är det bättre med USB högtalare som jag kan koppla in direkt till datorn och är kraftfullare eftersom den även får ström från USB. Dock är USB headset dyrare än vanliga 3.5mm och enligt min erfarenhet så är headset bräckliga. Det blir dyrt i längden om jag måste hela tiden köpa USB headset för 300kr istället för 99kr 3.5mm headset.

Hmpf. Vad skulle ni ha gjort?
weirdbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017