FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hejsan!
Jag är ny här på forumet och jag är heller inte vidare väl bevandrad inom SEO-världen. Jag har nu en fråga, som jag misstänker involverar 301 redirects, som ni kanske kan hjälpa mig med. Lite bakgrundsinformation. Jag har tre domämner enligt följande 1. mydomain.se 2. mydomain.com 3. mydomain.biz Domänen mydomain.com och mydomain.biz är tillstörsta del identiska med varandra. Skillnanden är att biz används för testmiljö innan ny funktionalitet lyfts över till com. mydomain.se bygger på liknande innehåll som mydomain.se men på en helt annan plattform (ASP.NET 2.0). Nu till mina frågor. Fråga 1: Då domänerna biz och com i stort sett är identiska med varandra, behöver jag vidta någon SEO-åtgärd eller är det bara att lyfta över ny funktionalitet till com? Fråga 2: mydomain.se bygger på asp-sidor och tanken är att jag snart skall uppgradera denna domän till att bli identisk (innehållsmässigt) med mydomain.com som bygger på annan plattform. Misstänker att jag nu behöver lägga upp 301 rediretcs för samtliga sidor under gamla mydomain.se och sedan mappa dessa mot det nya innehållet i mydomain.se - eller hur gör jag bäst? Vore ytterst tacksam för hjälp! // phreaky |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|