FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Leter efter en lösning för att kunna ta emot telefonbetalningar.
Vi är ett AB som är kund hos Handelsbanken. Vi räknar med att få in runt 500 betalningar á ~40 kr i månaden. Jag är helt novis på det här med betalningar (kort,telefon w/e), Finns det olika metoder att få in pengarna? Måste man blanda in fler än 1 företag?(förutom banken) Har ni några vägledningar, generella tips eller tips på ett seriöst företag som erbjuder tjänsten jag efterfrågar? Har googlat runt lite men det känns som att hälften av de företag man hittar inte håller måtten riktigt. Tacksam för svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du måste blanda in fler företag än banken. Har du stora mängder trafik kanske du kan vända dig direkt till telefonoperatören. Har du mindre mängder rekommenderas typ telefix.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv har jag använt Payer till en del sånt också. I deras betalsystem ringer man egentligen inte ett betalsamtal, istället kollar de automatiskt upp vem som äger abonemanget och skickar en faktura dit. Nackdelen är att de som har skyddat nummer istället tvingas fylla i ett formulär med personuppgifter (formuläret kommer automatiskt fram istället för bekräftelse när man ringt från dolt nr). Dock har mina kunder inte direkt haft några problem med det, men jag har inte heller använt telefonbetalningar i särskilt stor utsträckning...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Telefix.se kanske?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Missade det
![]() Edit: jag har även använt denna leverantör: Mob ileinno vation.se men numera kör jag enbart Telefix.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ett tips är att använda sökfunktionen här på WN och att sedan läsa de hundratals trådar där andra personer ställt samma fråga som du nu gjorde. Allt och lite till finns redan besvarat.
Sök på t ex telefonbetalning, sms-betalning, betallösningar, mm, mm. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Telefix verkar ju vara ganska OK, men det jag reagerar på är att de inte stjöder ip-telefoni. Allt fler skaffar sig ju ip-telefoni nu för tiden.
Är det ovanligt att dessa företag stödjer ip-telefoni? Blocket, använder de någon egen lösning eller vet ni vad dem använder? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Oftast säger IP-telefonioperatörerna direkt i sin FAQ att man inte kan ringa betalsamtal som kund hos dem. Alltså är det ingen begränsning just hos telefix...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|