FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På sidan :
http:// www .skoterdelen. se/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag antar att det är den väldigt långa titlen du syftar på!?
Isf är mitt svar nej - hade varit betydligt mer fördelaktigt att ha separata titles för olika sidor och istället sökmotoroptimerat respektive sida för de väsentliga sökorden. Dock har väl skaparen försökt göra det enkelt för sig, eftersom sidan är uppbyggd i frames - och det kräver en hel del merjobb om man skall lyckas bra med optimering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om dom har bra PR så lär dom få en tillsägelse.
Jag vet ett stort företag som hade en snarlik grej på deras sida och fick skäll av google på grund av att man icke får göra sådär. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nja det jag tänkte på var att dom har en massa text på sidan som man hinner se 1 sekund innan man kommer vidare till deras webbshopp...
syns kanske bättre om man använder www . skoterbutiken. com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant, de hamnar högst upp i sökträffarna när man söker på "skoterdelar". Kollar man sedan den cachade sidan så är den blank.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ett bra exempel på en Doorway page.
Så nej det är inte acceptabelt och följer inte riktlinjerna från exempelvis Google. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ska starta upp en egen skotersida inriktad på detta så man undrar ju hur man ska kunna mäta sig mot den sidan, jag vill inte använda suspekta SEO metoder för att få trafik...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Deras metataggar och title är rena katastrofen. Webbsidan är tillverkad i frames och ingenting har gjorts för att komma tillrätta med de problemen som frames innebär. Anledningen till att sidan är helt tom i Googles cache är förövrigt att Google inte har indexerat någon text. Numera följer Google redirects och ignorerar därför "mellansidan" med text. Istället hamnar Googlebot på en frameád sida som saknar <noframes>. Kort sagt så ser Google ingenting att indexera. Sidan är alltså tom i Googles ögon. Googlebot beter sig allt mer som en vanlig surfare/människa. Google följer redirects, javascript och indexerar till och med flash. Inga typer av dold text eller andra billiga påhitt fungerar längre. Den enda blackhat metoden som fortfarande fungerar lika bra som förr är länkspam (även om små förbättringar har skett). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|