FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
När jag har gjort om hemsidor tidigare har jag alltid arbetat med samma företag för förstudie, design och impelementering. Det har varit väldigt smidigt och bra men nu har jag fått instruktioner om att dela upp på olika upphandlingar. Vi har genomfört en förstudie och ska nu börja med upphandling för impelementeringsdelen. Jag har en sidmallsspecifikation och en innehållsstruktur klar (från förstudien).
Vad tycker ni att man bör ha med i upphandlingsförfrågan mer? Vad är viktigt för utvecklarna att veta för att kunna ge en bra offert? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det beror på hur noga och detaljerat upphandlingen ska vara. Ska du inte vara noga (inte att rekommendera) hur sidan ska programmeras så kan du ju bara skriva vilka funktioner sidan ska innehålla och hoppas på det bästa.
Det jag rekommenderar är att du talar om hur hela databasen ska se ut och att koden ska även kommenteras för eventuella uppdateringar. Du kan även skriva att du vill ha en settings fil där du kan ändra olika parametrar enkelt. I settings filen kan du tex ändra loginuppgifterna, session variabeln, cookie variabeln, lösenord till databasen mm. Berätta helt enkelt så mycket som möjligt och lämna inte något till tyckandet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Önskad tidsplan, krav kring utbildning, önskemål om support efter lansering, ev. krav kring migrering av innehåll m.m.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|