Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Upphandling av webbbyrå

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-07, 09:54 #1
loopy_ida loopy_ida är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
loopy_ida loopy_ida är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
När jag har gjort om hemsidor tidigare har jag alltid arbetat med samma företag för förstudie, design och impelementering. Det har varit väldigt smidigt och bra men nu har jag fått instruktioner om att dela upp på olika upphandlingar. Vi har genomfört en förstudie och ska nu börja med upphandling för impelementeringsdelen. Jag har en sidmallsspecifikation och en innehållsstruktur klar (från förstudien).

Vad tycker ni att man bör ha med i upphandlingsförfrågan mer? Vad är viktigt för utvecklarna att veta för att kunna ge en bra offert?
loopy_ida är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-07, 12:47 #2
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Milad Milad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Det beror på hur noga och detaljerat upphandlingen ska vara. Ska du inte vara noga (inte att rekommendera) hur sidan ska programmeras så kan du ju bara skriva vilka funktioner sidan ska innehålla och hoppas på det bästa.

Det jag rekommenderar är att du talar om hur hela databasen ska se ut och att koden ska även kommenteras för eventuella uppdateringar. Du kan även skriva att du vill ha en settings fil där du kan ändra olika parametrar enkelt. I settings filen kan du tex ändra loginuppgifterna, session variabeln, cookie variabeln, lösenord till databasen mm. Berätta helt enkelt så mycket som möjligt och lämna inte något till tyckandet.
Milad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-07, 13:27 #3
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
Önskad tidsplan, krav kring utbildning, önskemål om support efter lansering, ev. krav kring migrering av innehåll m.m.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017