Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Starta företag utomlands

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-02, 00:12 #1
Simonees avatar
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2006
Simonee Simonee är inte uppkopplad
Flitig postare
Simonees avatar

Reg.datum: Oct 2006
Hej,

Jag undrar om ni tror att svenka företag är pigga på att "outsourca" en del programmerings jobb utomland (då till mitt företag), även vilket programmeringsspråk skulle passa bäst för sådana uppdrag? t.ex Java där de söker ett helt program kanske?

Mvh
Simon
Simonee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-09, 13:14 #2
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
I ärlighetens namn tror jag inte det såvida du inte har personliga kontakter. Är något värt att betala pengar för det är man också lite rädd för extra risker, vilket det ju kan innebära med någon som sitter i annat land.

Men du kan ju marknadsföra det som en fördel: "Eftersom jag sitter i Thailand och jobbar sex timmar om dagen med låga kostnader för mat o husrum gör jag XXX till ett bra pris." el nåt
rudberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-09, 13:46 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Är du svensk och har ditt företag utomlands tror jag inte det skulle göra så stor skillnad jämfört med om du hade ditt företag här faktiskt. Med det sagt så får väl jag hålla med föregående talare om att det snarare är en nackdel än en fördel. Detta förutsatt att din prissättning inte är annorlunda än den skulle vara i Sverige. Jobbar du billigare så lockar du säkerligen andra kunder men de du har möjlighet att locka till dig anlitar redan programmerare i Indien eller Nepal t.ex. vilket flera svenska företag gör redan idag. Kvaliteten är dock tveksam i flera fall jag träffat på.

Vilka tjänster du erbjuder tror jag inte har någon som helst betydelse, förutom rådande efterfrågan då.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017