FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Jag undrar om ni tror att svenka företag är pigga på att "outsourca" en del programmerings jobb utomland (då till mitt företag), även vilket programmeringsspråk skulle passa bäst för sådana uppdrag? t.ex Java där de söker ett helt program kanske? Mvh Simon |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
I ärlighetens namn tror jag inte det såvida du inte har personliga kontakter. Är något värt att betala pengar för det är man också lite rädd för extra risker, vilket det ju kan innebära med någon som sitter i annat land.
Men du kan ju marknadsföra det som en fördel: "Eftersom jag sitter i Thailand och jobbar sex timmar om dagen med låga kostnader för mat o husrum gör jag XXX till ett bra pris." el nåt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är du svensk och har ditt företag utomlands tror jag inte det skulle göra så stor skillnad jämfört med om du hade ditt företag här faktiskt. Med det sagt så får väl jag hålla med föregående talare om att det snarare är en nackdel än en fördel. Detta förutsatt att din prissättning inte är annorlunda än den skulle vara i Sverige. Jobbar du billigare så lockar du säkerligen andra kunder men de du har möjlighet att locka till dig anlitar redan programmerare i Indien eller Nepal t.ex. vilket flera svenska företag gör redan idag. Kvaliteten är dock tveksam i flera fall jag träffat på.
Vilka tjänster du erbjuder tror jag inte har någon som helst betydelse, förutom rådande efterfrågan då.
![]() |
Svara |
|
|