FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Som rubriken lyder så försöker jag plocka ut text som ligger mellan " och ", men jag har tyvärr misslyckats med det. Ex: Denna text påverkas inte "Men denna text påverkas" Jag försöker även plocka ut texten som står efter ett ', t.ex. Ex: Denna text ska inte matcha mönstret 'Men denna text ska göra det Är det någon som kan hjälpa mig med någon av dessa regexp mönstrena? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Till den första bör väl
"(.*)?" fungera och till den andra '(.*)? Är dock ingen stjärna på detta så det kanske finns bättre mönster att använda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fall 1: Splitta på " och ta varannan.
Fall 2: \'(.*)$ borde fungera i det exempel du ger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag prövade med \'(.*)$ och det fungerade finfint, men bara på den första raden den hittade. När jag försökte loopa igenom texten som skulle kontrolleras med följande kod:
Kod:
intMatches = 1 Do Until intMatches = 0 .Pattern = "'(.*)?" Set intMatch = .Execute(strNewText) strNewText = .Replace(strNewText,"<span class=""classGray"">'$1</span>") intMatches = intMatch.Count Loop Set intMatch = Nothing Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag löste det med följande koder:
Kod:
intMatches = 1 Do Until intMatches = 0 .Pattern = "\'([^\[]*?)[\n]" Set intMatch = .Execute(dd) strNewText = .Replace(strNewText,"<span class=""classGray"">'$1"&vbcrlf&"</span>") intMatches = intMatch.Count Loop Set intMatch = Nothing Kod:
intMatches = 1 Do Until intMatches = 0 .Pattern = "\"([^\[]*?)\"" Set intMatch = .Execute(strNewText) strNewText = .Replace(strNewText,"<span class=""classGreen"">""$1""</span>") intMatches = intMatch.Count Loop Set intMatch = Nothing |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|