FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som rubriken lyder så har en ny trojan upptäckts, den ändrar alltså på datorns hostfil så att googles annonser ersätts med andra annonser.
Det finns en stor risk för att dessa annonser i sin tur kan sprida länkar till spyware fyllda sidor samtidigt som google går miste om annonsintäkter. Källa: http://www.idg.se/2.1085/1.137952 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Precis som alltid annars så är man ansvarig över sin egen dator. Jag förstår inte hur folk gång på gång lyckas bli lurade av trojanska hästar. Eller egentligen gör jag väl det :P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jäkligt smart idé!.. Att jag aldrig kom på den :P
Man skulle kunna starta en jätte billig annonseringstjänst för annonsören där annonseraren inte får någonting, wow. "AdScam" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vart laddar man hem denna plugin till sin favorit webläsare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Bra sätt att finansiera en desktop-mjukvara. "Hej, det här programmet är gratis, men om du inte klickar ur den här rutan så lägger vi till följande i din hosts-fil. Tack."..
Det är lite som med piratkopering, google "förlorar" inte pengar. De tjänar mindre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Så rätt att google får en liten smäll, de förtjänar det
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
OnT: smart idé med att manipulera folks surfande, man kommer ju också på några andra användningsområden till det, tänk vilken makt att kunna ändra innehåll på webbsidor.. B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De är för stora för att kunna ta hand om enstaka individer, och det är nog googles största nackdel. Jag är glad att även google möter lite motgångar så de tas ner en centimeter närmare jorden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är enkelt att låta bli att vara kund hos Google. Ingen tvingar dig att använda varken adsense eller adwords.
Bara för att ett företag inte faller dig i smaken är det *rätt* att de blir utsatta för bedrägeri? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|