FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu när AdSense börjat med textannonser där man kan "scrolla" runt ett antal olika annonser så att det effektiva annonsutrymmet ökar, borde inte det innebära att man pressar ner CPC? Någon som sett sina CPC gå ner under den senaste tiden?
Jag har sett en minskning, men det är svårt att utesluta säsongsvariationer. Appropå det, är det någon som vet om man kan pressa upp CPC genom att minska antalet annonser på sidan så att konkurrensen ökar, eller förutsätter det att man har annonsörer som riktar sina annonser direkt mot ens sida? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Intressant inlägg, jag får in mer med 3 stora banners på varje sida än bara en banner, så jag tror det är svårt att pressa upp CPC.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det där med scrollande annonser är något som Google bara testar, har redan funnits ett tag.
Vad jag har hört så har CTR minskat hos många den senaste tiden, vet inte om det även gäller CPC. Att CTR har minskat, tror jag, beror på att endast rubriken och URL-en är numera klickbar, istället för hela annonsen. CPC kan du bland annat pressa upp genom att placera annonserna med högst CTR längre upp i HTML-koden än de andra annonsblocken (hittar inte inlägget om det på Inside AdSense bloggen just nu... de har skrivit om det för ett litet tag sedan). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|