Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Duktigt double

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-11, 17:45 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davves avatar

Double började med att betala för Imp i vissa program, nu testade jag lite och den bannern jag använde visades nu snart 9000 ggr och jag har 0 kr från double för det. Kan någon svara på varför?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-12-11, 20:07 #2
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Double själva kan säkert svara på varför

031 - 65 75 70
http://www.double.net/?page=contact
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-12-11, 20:16 #3
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Ajj, de får faktiskt se till att allt funkar innan de laddar upp
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-12-11, 21:38 #4
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Saldot uppdateras vid midnatt...
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-12-12, 00:20 #5
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Jag tycker double lämnar lite väl mycket att önska i information om det här?

Dels står det inte vad jag kan hitta iaf vad Imp innebär för något hos Double.. Då det mer eller mindre är en ren standard att handla på CPM när det gäller Imps så misstänker jag att det är vad det handlar om. Men var hittar jag denna info?

Som det ser ut just nu så betalar tex Datorshopen 10 SEK per impression, vilket givetvis är uppåt vägarna och kan uteslutas ganska snabbt. Ä

Är det så att dem betalar 10 i CPM så får ju det ses som ganska frikostigt faktiskt. Speciellt med de annonsformat som de tillhandahåller. Ett sådant format långt ner i ett populärt forum så kan man ju bränna av ett par miljoner visningar på någon vecka eller så.. Därav kommer då också frågeställningen, har man inga som helst krav på publishern i detta fallet? Verkar också helt orimligt. Har väldigt svårt att tro att Datorshopen har en budget som tillåter dylikt.

Double skriver under faq att en impression är en Unik visning av en annons. När blev en impression en Unik annonsvisning? Är det vad Double har bestämt för i mina ögon är det då ingen branschstandard. Pratar man unika impressions ja då skriver man också Unique Impressions och inget annat.

Mer info skulle sannerligen vara på sin plats och givetvis kan jag få denna genom att ringa double. Men skall det verkligen behövas? Det anser då iaf inte jag. Vad som gäller i såna här lägen är bannemig att se till att ha bra information ( Lättillgänglig ) annars kan det snabbt bli riktigt fel.

Hoppas nu inte att jag blir dumförklarad, men jag hittade iaf ingen info alls om detta på double.net.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2007-12-12, 00:24 #6
Davves avatar

Davves avatar

Precis, 2000 visningar i deras stat men 0 kr för det? Det ser inte bra ut
Gammal 2007-12-12, 01:14 #7
Medlem

Medlem

Jag tog mig friheten att ta kontakt med Datorshopen via Quakenet så här i den sena timman. ( Dem har själva skrivit i sin Pres på Double att man kan kontakta dem där ).

Där svarar en av dem med "op" status att det är 10 i CPM som gäller. Om det är 10 i CPM för Unika impressions eller för Impressions fick jag inte möjlighet att få svar på, då vederbörande skulle i säng.

Personen jag talade med kändes för övrigt ganska oseriös men hey klockan är mitt i natten och jag kontaktar honom på irc så vad kan man förvänta sig.

Värt att veta om man inte har koll på det redan är att det är allas vår DW-Media som står bakom Datorshopen.nu. Jag skulle mao väntat innan jag smällde på med stora kanonerna innan Double har försett oss med lite vettig info.
Gammal 2007-12-12, 01:17 #8
Davves avatar

Davves avatar

Om det är 10 i CPM då ska det väl vara 10 kr för 1000 visningar? Då doubles stat visar snart 20 000 om jag tittar sen jag lade till den annonsen så borde det ändå ge 10 000 unika? Hur som helst, ska det vara 10 kr för 10 000 unika sidvisningar så väljer man ett program som ger 1 kr för klick vilket kommer att ge mycket mer än 10 kr för 10 000 sidvisningar.

Tar bort de nu på en gång
Gammal 2007-12-12, 10:24 #9
Medlem

Medlem

Då fick vi lite ljus över det hela. Double var mycket snabba med sitt svar och det följer:

Citat:
Hej!

Vi har missat att uppdatera informationen på affiliate-sidan, nu är iaf faq:en uppdaterad enligt följande;

"Vad är imp (impression)?
En imp (impression) är en unik visning av en annons, ett närmevärde till hur många besökare som sett annonsen i fråga. Om samma besökare ser samma annons flera gånger så räknas det fortfarande som en imp. Provision ges för 1000 imps, och krediteras när hela tusental uppnåts. Impressions godkänns endast om annonsen visas på en av reklamdistributören registrerad webbplats."

Så det stämmer att det är s k CPM, alltså att ersättningen gäller för 1000 impressions.

En impression = en unik visning (där unik definieras av kombinationen annons/affiliate/besökare).

MVH,
/Double.net teknisk support
Detta innebär konkret att du får 1000 kronor för att visa annonsen för 100 000 unika besökare ( om jag förstått det hela rätt ) och du måste nå 1000 Unika innan något krediteras.
Gammal 2007-12-12, 14:02 #10
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Citat:
Originally posted by Kalledoo@Dec 12 2007, 10:24
Då fick vi lite ljus över det hela. Double var mycket snabba med sitt svar och det följer:

Citat:
Hej!

Vi har missat att uppdatera informationen på affiliate-sidan, nu är iaf faq:en uppdaterad enligt följande;

"Vad är imp (impression)?
En imp (impression) är en unik visning av en annons, ett närmevärde till hur många besökare som sett annonsen i fråga. Om samma besökare ser samma annons flera gånger så räknas det fortfarande som en imp. Provision ges för 1000 imps, och krediteras när hela tusental uppnåts. Impressions godkänns endast om annonsen visas på en av reklamdistributören registrerad webbplats."

Så det stämmer att det är s k CPM, alltså att ersättningen gäller för 1000 impressions.

En impression = en unik visning (där unik definieras av kombinationen annons/affiliate/besökare).

MVH,
/Double.net teknisk support
Detta innebär konkret att du får 1000 kronor för att visa annonsen för 100 000 unika besökare ( om jag förstått det hela rätt ) och du måste nå 1000 Unika innan något krediteras.
Vad räknas som "unik" i detta sammanhang?
Om samma besökare återvänder efter 1 dag, 1 vecka, 1 månad, ett halvår... är det fortfarande 1 imp?

Någon som vet hur "unik" definieras initialt. Är det en cookie?
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017