FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej kompisar
![]() Det är som så att jag har startat en tävling där man kan vinna en Ipod samt biobiljetter. Det enda man behöver göra för att ha en chans att vinna är att komma med bäst motivering. Nu undrar jag följande: Måste jag betala några sociala avgifter eller skatt på det hela? <_< Eller måste lotteriinspektionen kontaktas? Ursäkta min okunnighet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är inte helt säker men du kan nog "friskriva" dig genom att ange att vinnaren betalar eventuella vinstskatter.
Om du sedan måste inge en kontrolluppgift till Skatteverket? Det kan jag inte tänka mig. I sådant fall skulle ju alla lotterier tvingas till det och du har väl aldrig lämnat några personliga uppgifter när du har varit på bingo, tagit en lott på torget eller löst ut en lottovinst eller något liknande. Men som sagt vad. Det som gäller när du får sådana här okunniga svar - som av mig - är att ställ din fråga till Skatteverket. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
E-post tar minst två dagar för dom att svara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håll vinsterna du ger ut under 999:-
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Är det skattefritt då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Precis, nån annan kanske kommer ihåg vad prisbasbeloppet är som det ska vara under för att mottagaren skall slippa betala skatt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att du har en sponsor ändrar väl inte värdet på iPoden? Det handlar alltså om värdet på vinsten/vinsterna, inte vad du betalat för det (0:- i detta fall om du får den sponsrad). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Men om man ger bort en julklapp för 2000sek måste skatteverket veta om det med? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|