FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Imorgon deaktiveras en domän som jag är intresserad av. Kan jag göra något redan idag?
Hur lång är deaktiveringsperioden? Hur länge måste jag vänta tills jag kan registrera den? Kan något ombud bevaka domänen och regga den så fort den är ur deaktiveringsperioden? Tacksam för svar! /petpap |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Domänen kommer ligga i karatän i 3månader. Först efter tre månader kan du registrera domänen. Dock kan t.ex. binero.se snappa domänen ifall du söker på det på deras snaptjänast (du måste ha konto där)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här är en rätt så vanligt återkommande fråga. Det kanske är lika bra att förklara det ordentligt en gång för alla. Här är ett exempel:
- En .se domän går ut de 15:e oktober (den förnyas inte) - Den 1:a november (den 1:a månaden efter expire-date) förfaller domänen - Den 10:e november (10 dagar efter expire-date) deaktiveras domänen - Nu hamnar domänen i listan över deaktiverade domäner hos .SE - I denna lista framgår nu det datum som domänen kommer att släppas - På angivet datum, efter klockan 04:00 UTC (05:00 vintertid, 06:00 sommartid), är det först-till-kvarn som gäller för att registrera domänen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för snabba och vettiga svar!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilken är egentligen den bästa snapback tjänsten som man kan använda sig utav för .se domäner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det någon mer än
nameseek, neware och binero som kör snapback på .se domäner just nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det lista även över deaktiverade .nu domäner?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://www.renew.nu/released.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Man får tacka för en bra fråga och ett bra och tydligt svar!
Har precis blivit medlem här och denna tråd tog upp min första fundering. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|