FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hello WN-forum,
Jag har läst rätt mycket här ett tag, men jag tror det här är mitt första inlägg. Min fråga är som rubriken lyder, alltså hur man/ni gör med hostingen när man köper ett domännamn. Säg att jag köper endast adressen www.vadsomhelst.se och jag har sedan tidigare flera konton hos t.ex One.com. Ser ju inte så snyggt ut som man går in på vadsomhelst.se och sedan ska trycka på en länk och där står www.minandrahemsida.se/vadsomhelst/forum.php, om ni fattar ![]() MVH Q |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du har din domän på t ex Binero så går du in i kontrollpanel och kryssar för DNS. Peka sedan mot:
ns1.b-one.nu ns2.b-one.nu ns3.b-one.nu Nu vet jag inte vad one.com har för kontrollpanel, men i t ex Plesk kan du utföra allting själv. Annars får du kontakta deras support så kan de säkert fixa resten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
daniel_: Och detta gör att det ser ut som hemsidan ligger på vadsomhelst.se/forum.php?
Tack för svaret |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
På seriösare webhotell, typ Binero, Loopia, Crystone m.f (ej b-one) finns stöd för flera domäner till samma konto. Varje domän får en egen mapp och du kan göra egna inställningar för redirects osv...
Den dagen du har fler än en domän är det kanske dags att överväga att betala runt 1000kr per år för webhotell som klarar att hosta samtliga dina domäner på samma ställe med en schysst kontrollpanel. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|