FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ska köpa ny dator till jul och är jätte intresserad av MacBook Pro.
Den billigaste 15" kostar 17,995 kr vilket inte funkar med med budget, däremot om man köper den i USA så kostar den 2000 $ (ca. 12600 kr) vilket håller med min budget. Från den amerikanska Apple store får man dock inte beställa till utlandet så det går inte och jag känner ingen som ska åka till USA och/eller jag ska inte heller det. Googlade lite och hittade detta http://www.myus.com/ .. Frågan är, kan man lita på det? Finns det några andra liknande som någon här känner till ? Tack så mycket på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Glöm inte att du förmodligen åker på införselmoms på 25%.
Så ca 3000 kr till + frakten... då är du snart uppe i samma summa... För att inte prata om det skulle bli något problem med datorn (om de inte har någon form av världsgaranti). Vill inte verka allt för pessimistisk, men det kan vara värt att kolla upp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har MyUS.
De är väldigt bra och snabba faktiskt. Fast du lär få betala moms på summan eftersom de inte fuskar åt dig som jag förstått det. Jag har inte försökt i och för sig. Det suger att ha amerikanskt tangentbord dock ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle kunna skicka den till dig som "personliga tillhörigheter" med FedEx och plocka ur kvittot och alla papper och skicka dessa i ett brev separat.
Har skickat elgitarrer i 30,000kr klassen ett tiotal gånger till en kompis i Sverige. Han har aldrig behövt betala tull eller moms. Men visst, en liten liten risk finns det ju alltid. Det största problemet är väl om den skulle komma bort eller anlända trasig. Då blir det problemas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
jag är diplomat så jag är momsbefriad så då borde det inte vara några problem egentligen och får skaffa mig ett svenskt externt tangentbord också. Tack så mycket för era snabba svar ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fast har du företag kan du väl dra av den momsen som tullen lägger på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett annat mycket bra alternativ utan fasta avgifter är www.jetcarrier.com. Har inte själv handlat igenom dem, men jag vet många som har köpt hem iPhones med hjälp av dem. Dessvärre p.g.a. det så stoppar Apple alla leveranser dit, så från just Applestore kommer det inte fungera, men med andra butiker är det inget problem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|