FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag behöver ett smidigt betalsystem för en service över Internet och har då fastat för SMS- / Telefonbetalning då målgruppen även är ungdomar. Efter att ha sökt runt bland olika leverantörer (bland annat Tobbes Cellsynt) har jag till min förskräckelse noterat att flera av dessa kräver ett ganska stort minimumantal av mottagna SMS per månad. Cellsynt krävde till exempel 500 / månad
Citat:
Nu har jag dock hittat Pay-Read, vilka jag hittils dock ej har hittat någon information angående ett minimumantal, dock har jag ej heller hittat priser eller någon sådan information. Jag väntar just nu på dessa upplysningar ifrån deras sida men undrar då samtidigt om ni har haft några liknande erfarenheter av Pay-Read? Det har nämligen talats ganska tyst om just detta företaget på den här sidan. mvh. Charlie Rudenstål |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Antar att du sett den tidigare tråden i detta forum med prisexempel, erfarenheter och implementeringsproblem angående det/de du frågar om? Sök annars i forumet efter "pay-read" och/eller "payread" och var noga med att ange att du önskar söka efter alla inlägg och inte bara de som postats under de senaste 30 dagarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ett alternativ är, även om de ibland kritiserats, är yo.se
Sett flera forum (inkl. detta) där personer kritiserat yo för att de skickat spam och att de förbehåller sig rätten att ta betalt för tjänsten genom att meddela dig (kanske t.o.m sker genom interna meddelanden på siten vilket lätt kan missas om man inte är aktiv). Att de vidare använder MLM liknande metoder för att värva kunder talar väl inte heller för deras del. Personligen tycker jag att de är utmärkta för "proof of concept" - det tillåter dig att bygga din tjänst och se om medlemmarna är villiga att betala det pris du valt och genomföra förändringar för att öka antalet medlemmar utan att göra det under press från ett företag som kräver X antal SMS per månad för att acceptera dig som kund. Det är dessutom väldigt enkelt att skapa avancerade script som automatiskt ändrar status på dina medlemmar. Direkt volymerna är i nivå med dina visioner är det bara att kontakta "riktiga" företag inom området. Exempelvis Cellsynt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ack, tackar, jag missade oturligt nog det där med "de senaste 30 dagarna". :unsure: Dunc: Det kanske vore en bra idé för att se om ens egna system håller. Har dock hört att de tar otroligt mycket i provision. Men det kan vara värt att testa. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|