FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Kom på en ganska bra idé (tycker jag iaf ![]() Att göra ett köp&säljtorg för spelkort, såsom, pokemon, hockeybild och allt vad det nu heter. Tror ni att en sån sida kan bli stor? Och om den blir stor har ni nått webhotell som passar bra på den trafik som kommer vara (t ex om någon vet vad blocket eller liknande sidor har för trafik). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du tror alltså att det finns lika många ungar som vill köpa och sälja spelkort på nätet som det finns människor i sverige som vill köpa och sälja vad som helst som på blocket? Vilket kaos det skulle bli när alla 10-åringar ska betala till varandra över nätet...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Nej du ska en sådan sida startas så lär det inte rikta sig till den åldern... Men att göra den svensk är nog dumt. USA är en ännu större marknad... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack tack, ska fundera på det där med åldern.
ska bara komma på ett namn nu sen blire design och leta kodare. funderar på cardtrader men vet ej om det är rätt namn då man både ska köpa och sälja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hoppas verkligen inte det finns vuxna människor som samlar på pokemon? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bitbull, finns det visst det. Dom har en såndär kortaffär nere i stan, sitter nästan bara vuxna där :P tänkte ifall man kunde göra ngn annons deal med dom senare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Idén är inte så dum, men som det redan har påpekats så bör man nog se utanför Sveriges gränser (också).
Men, varför skall man använda din tjänst istället för Blocket, Tradera eller vad man nu har för böjelse när det gäller att sälja online? Är den gratis? Är den specialanpassad? Kontrollerar den om ditt kort verkligen är mint som du säger? Finns det ett prisindex? Vad jag menar är att du måste erbjuda något som gör att man struntar i Blocket och väljer din sida. En annan sak att fundera på är hur du skall nå ut. Hur berättar du för kortspelarna och samlarna att din tjänst finns och att den är bäst? Eftersom jag pysslar lite med hobbyspel så vet jag att det minsann inte är det lättaste alla gånger - dessa nischade grupper borde man nå enkelt, men när man börjar titta på det så blir man lätt deprimerad. De största webbplatserna är i själva verket en liten grupp på några hundra medlemmar som sitter och är hardcore, det finns inga vettiga tidningar att tala om och att annonsera brett är nog helt enkelt för brett...! Men visst går det. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Att man sedan gör en specialanpassad version för försäljning av spelkort gör ju automatiskt att man väljer den framför blocket. Gratis ska det ju garanterat vara i början annars kan man nog ge upp och angående marknadsföring så vore det bästa sättet att butiker som är specialinriktade sätter upp ett reklamblad eller något. Du kan ju sedan i utbyte skapa ett arkiv av kort-butiker. Kanske lite svårt om det är en internationell sajt iof. Det är nog ett ganska stort hjul som ska börja rulla, personligen skulle jag inte ha ork till det just nu... Hoppas du hittar några villiga programmerare ![]() edit: Kanske att göra det till ett community för kortsamlare där de kan visa upp sina kort även om de inte är till försäljning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kan säkert fungera som ett hobbyprojekt men att dra in massa pengar så att man kan leva på det tror jag blir svårt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|