FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Undrar lite om vbulletins uppdateringar av koden. Ni som kör vbulletin och har specialgjorda mallar (utseende) hur lätt är det att uppdatera sidan sedan när ny version kommer ut?
Stöter ni på problem just för att ni har någon special design eller är det väldigt bra löst i programvaran? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skitsvårt att uppdatera till ny version om man gjort grövre förändringar. Oftast så kräver vB att man måste reverta alla mallar för att de ska bli "säkert" och visas ok.
Men om man, som mig, har gjort förändringar i nästan alla mallar så är det ingen ide att göra några uppdateringar. Testade en gång att göra det, men de sket upp sig riktigt hårt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för svar. Tänkte byta till vB från SMF på ett av mina forum, just av den anledningen. Men om det är samma problem, så är det kanske inte lönt. Trodde kanske att i vB så är design och resten bättre skilda från varandra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
vet inte vad Cos har för erfarenhet av att uppdatera eller hur hans config ser ut, men jag har kört Vbulletin i ett antal år och uppdaterat utan problem med vare sig malar eller installerade script.
Personligen tycker jag Vbull är enkelt att uppdatera. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|