FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter och knåpar lite på mitt forum och funderar lite över vilka funktioner man egentligen vill ha på ett forum och jag hoppades på lite hjälp
![]() Det jag funderar mest på är just vilka funktioner som är intressant för en medlem som även inspirerar till aktivitet utan att för den sakens skull locka till spam eller onödiga kommentarer bara för att verka mer aktiv. Funtioner som skydd mot spambottar, modererings funktioner, extra moduler som nedladdningar, artiklar, wikis och utökade profiler mm är vad jag vill höra mer om. Utgå från att forumet är ungefär som WMN med inriktning på webbutveckling och webbdesign och låta fantasin flöda! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enklare sätt att bifoga filer med bättre förhandsvisning och "zoom". Bättre möjlighet till omröstningar av olika slag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur vill du se omröstningarna ändrade? Olika typer, flervalsmöjligheter, med bild/utan bild...?
Bifogade filer med zoom, är det efter att filen bifogats och då gäller det visuella filer gissar jag? Hur vill du kunna zooma? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min åsikt är att skriptet inte spelar så stor roll.... det är besökarna som gör forumet.
Men jag instämmer med att röstfunktionen på wn har man mer att önska av och att spärren med 20 sek är lite störande. När man kollar på dagens aktiva trådar och sedan vill söka efter något. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skriptet i sig betyder inte så mycket, men funktionerna och dess utformning präglar ett forum som jag ser det och beroende på hur det fungerar så lockar det en viss typ av medlemmar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mitt drömforum är baserat på vbulletin.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
"bbcodes" för olika språk som PHP och SQL med färgsyntax, samt numrerade rader.
t.ex PHP-kod:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
20 sekunders spärr och begränsning på 3-4 bokstäver är ganska irriterande, så det går bort
![]() Färgsyntax är en utmärkt idé, ska se om jag hittar en lämplig lösning för det... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|