FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Att google gillar att man uppdaterar hemsidan ofta, har man ju hört, som del i SEO arbetet.
Men hur stor betydelse har innehållet? Säg att jag driver en sportbutik på nätet där startsidan är relativt statisk, dvs man uppdaterar bara kanske någon gång i månaden med nya erbjudanden. Skulle seo då förbättras om man la till en liten ruta med länkar till sportnyheter (som iaf uppdaterades varje dag via RSS) eller skulle det inte ha så mycket betydelse? Många startsidor för t.ex. företag brukar ju ofta vara väldigt statiska så frågan är om lite nyheter från RSS då kan bättra på SEO? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Att det skulle ha en fördel för din placering i serpen har jag svårt att tro. Men däremot så har du den fördelen att om du har ständigt uppdaterande RSS-feeds på en sida så kommer google besöka din sida oftare än om du hade statiskt innehåll på din sida, det kan göra att nya texter eller sidor som du lägger in blir indexerade snabbare än annars. Så mitt svar är att på så sätt så är det bättre för din SEO med rss-feeds.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det stämmer att Google försöker prioritera nytt contenet. Man kan säga att Google gillar nytt content på gamla domäner. Bäst chans att ranka bra har du alltså med en webbsida från 1997 som du uppdaterar dagligen.
Men det verkar inte spela så jätte stor roll hur ofta du uppdaterar en webbsida. Jag har själv sidor som jag inte rört på över ett år och som fortfarande ligger etta på sina respektive sökord. I slutändan så är det som alltid länkar som Google använder sig av för att ta reda på om din sida är av intresse. Så länge du får nya inlänkar till din webbsida, så kommer Google att tolka det som att sidan fortfarande är relevant, även om du inte rört sidan på flera år. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|