FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
Vi ska migrera en sida från en version till en annan. Båda sidorna ska ligga ute för våra kunder under en övergångspersiod. Därför vill jag att www.xxxx.se ligger kvar, men sen ska beta.xxxx.se peka till den nya sidan. Vi använder Win 2003, IIS6. Då ska det dels ställas in i IIS att en site har en egen IP (intern adress), jag har även lagt till dessa IP-adresser på nätverkskortet, sen ska det väl ställas i serverns DNS så namnen pekar till rätt intern IP-adress. Om jag på datorn använder IP-adresserna i browsern kommer jag rätt, men om jag använder namnen kommer jag alltid till www.xxxx.se (default-sidan). Jag har sökt runt efter information, men hittar tyvärr inget som lett mig ända fram. Någon som har något tips i rätt riktning? Mail är inte aktuellt, endast domännamnet. Bästa hälsningar, /Mikael S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Antingen har du två publika ip-adresser, och då ska du göra som du säger, fast med publika istället för privata ip-adresser. Om du bara har en publik ip så ska du inte bry dig om de privata/ha olika ip i dns. Då är det host-header du ska sätta, beta.xxxx.se för den ena och www.xxxx.se för den andra.
(DNS måste alltid vara publika ip, annars hittar ingen till dig..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
Tack så mycket. Problemet löst, så enkelt... Med DNS menade jag den interna DNS, så servern kunde kolla upp var namnen skulle. Externt så körde jag bara den publika adressen. Men jag har återställt den interna DNS:en, och allt fungerar som det ska. Tack. /Mikael |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|