Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Arbeta med sidor utomlands

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-30, 18:32 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Hej,
Jag håller på att fundera mig tokig över mina planer till hösten och tänkte att ni kanske kunde ge mig lite tips.

Jag är utbildad civilingenjör och har jobbat i två år. Under dessa två år har jag byggt upp cirka 15 hemsidor som jag jobbar med. Några idiotiska, några lukrativa, några välbesökta. Den gemensamma nämnaren är att alla är underutvecklade gentemot hur jag tänker mig att de ska vara. Trots detta drar de faktiskt in en summa per månad som motsvarar månadslönen i några länder.

Jag älskar att resa och avskyr svensk vinter. Dessutom är jag tokless på mitt nuvarande jobb och måste göra något. Alternativen jag har är att söka jobb utomlands (Dubai är aktuellt) eller säga upp mig och jobba med hemsidor från något billigt land.

Min tanke är att om jag tjänar denna summa idag med högst 5-10 h arbete per vecka. Vad skulle jag då inte kunna dra in om jag kunde jobba heltid med det!? Jag har passionen, idéerna och till viss del kunskapen, men inte tiden.
Mina farhågor är att det skulle anses oseriöst på mitt CV att göra detta i 6 mån på nåt billigt ställe som typ Bali. Vad tror ni?

Är det någon här som tagit detta steg? Vad skulle jag kunna göra för att det inte riskera min karriär?

Mina egna svar på detta är att lära mig ett lokalt språk samt bli grym på det jag gör (php, mysql mm). Jag tror iofs att det som är viktigast är att man verkligen tjänar pengar. Pengar ger alltid respekt. Vad tror ni?

En tanke är också att hitta lokal billig arbetskraft som kan hjälpa mig också, så att jag slipper sälja sidor i brist på tid för att utveckla dem. Har för mig att nån här på WN bor i Indien. Vad är din erfarenhet av just detta?
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017